Sjukhusväxlar

Veckan har bjudit på en rad sjukhusbesök. Besök efter besök. Som leder lite fram och sedan lite bak. Jag kan i alla fall konstatera att Hugo mår bra. Eller rekativt bra. Tycker stt han är piggare än på länge, men, det kostar också mer. Han blir så trött. Varenda dag efter förskolan är han som ett kolli. Fortfarande förundras alla av hans extremt fina motorik, sätt att gå och framför allt kämparglöd. Återigen har vi fått höra vilket mirakel det är att han kan gå. Min krigare! Klagar aldrig. Bara kämpar. För att sedan vara totalt utpumpad. Urinmätningarna hos uroterapeuten var inte så jättebra. Därav ytterligare besök en heldag nästa v. Trodde vi skulle slippa det. 


Lunch på bästa avdelningen q82. Så underbart Goa sköterskor och bra ich noggranna läkare. Allt är lugnt och allt går sansat till. Till skillnad från q84, dör vi började vår dag, med stress, skrik, väntetider, och döden hängandes i varenda vrå. 


Mamman, jag, fick köpa min egen mat. Parmaskinka och soltorkade tomater. Utlovades. Men fann sallad, två 1/4-dels gurkskivor och några pastaskruvar. Till det absolut bästa priset av 85:-.... Ett hån. 

Nä tacka vet jag hemmets vrå!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0