Tagga

Ok, taggar för att fortsätta crosstrainerpasset. Bara 40 min kvar. Efter en ganska jobbig simtränibg bitvis igår är jag faktiskt lite trött i benen. Efter crosstrainern väntar stationsstyrka hör hemma. En vecka sedan musklerna fick arbeta på det viset så det lär gå tungt. Hugo slumrar, jag både tittar på nyheterna, bloggar och tränar samtidigt. Gäller att utnyttja tiden helt enkelt. Eftersom alla, så vitt jag vet, har 24 timmar till sitt förfogande, så gäller det att göra det bästa av dem. Jag hade såklart hellre varit på jobbet, men just idag och ett tag framåt går ju inte det. Träningen hjälper mig att tanka energi, att rensa, att orka, att knuffa bort min egen värk, att driva mig framåt, att palla med min annars ganska tuffa vardag vad det gäller Hugo. Finns inget alternativ för mig. Att bara sitta i soffan skulle förgöra mig. 

Crosstrainer är enformigt. Man blir megasvettig, man kan köra olika pass och olika intensitet. Så det funkar även om jag skulle föredra att gå ut och kuta... 

Annars taggar jag föör att rensa i landet och fortsätta jakten på maskrosor.



Kommentarer
Postat av: Jessica

Förstår att träningen är en ventil för dig. Tyvärr är jag tvärtom, jag blir paralyserad när livet bråkar med mg och tränar inte alls. Fan vad dumt. Tror din strategi ger mer energi och är hälsosammare. Kram till dig

2015-05-12 @ 16:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0