Underbart att rensa huvudet

Väl hemma får sjukhus och i en mer hemtam miljö stod träningsskorna inom räckvidd! Vad är väl egentligen bättre än att stoppa i fötterna i skorna, dra på sig kläder efter väder, ok, ganska svårt med tanke på att jag under sade knappa 15 km jag sprang befann mig i en klimatzon av mulet, regn, hagel och snö... hur som helst var det skönt att få rensa huvudet och avsluta med ett styrkepass som satte sina spår dagen efter! 


Att sedan hitta Hugo iförd full hockeymundering fick hjärtat att smälta en aning. En underbar start på fredagskvällen helt enkelt

Inte nog med det, lika bra började faktiskt lördagsmorgonen. Mina trötta och onda ben fick sig en rejäl uppvärmning genom att springa 12 x trappor innan det var dags för ett riktigt gött simpass. Kändes grymt, tills jag insåg att jag skulle får tid till veckans andra 40x50 i race pace fart! Och där dig jag lite grann, men kunde ändå genomföra dem enligtbplan utan att faila. Endast en fail, men det var på nr 3, vet inte om det räknas som en riktig fail. Tror det mest handlade om att hitta tempot. Och; I really did it! Även om huvudet innan sa något annat! Yeahhhh!




Lördagens bana... äntligen känner jag att jag hittat flytet igen efter nyårssemestern och goda drinkar😊! Nu satte väl iofs sjukhusvistelsen och kommande dagar lite käppar i planeringen, men det gör inget. Alltid barnen först, sedan träningen. Och det går. Att då tillfälle ges verkligen ta det och under den tiden fokusera till  100 %. Tänk att ha fått en kropp med en förmåga att ta sig igenom träningspass efter träningspass , att få följa med den in i träningen, kämpa, känna dess närvaro och framför allt få ta del av hur stark den faktiskt är och se dess förbättringar i och med rätt träning. Coolt skulle jag säga. För det är det. Men vägen dit kommer inte av sig själv. Det gäller att prioritera dygnets timmar så att man mår bra. Både mentalt och kroppsligt. Ingen har fler timmar att förfoga över än någon annan

. Dygnet har 24 timmar. Att skylla på att tid inte finns går inte. Det är enligt mig en prioriteringsfråga. Jag prioriterar min familj tätt följt av träning och vänner framför en tv-serie eller dötid framför telefonen. På köpet får jag en frisk, stark och energisk kropp som gör att mitt psyke orkar med att leka med barnen och stundtals befinna mig på sjukhus. Den får mig att ta tag i saker här och nu, för annars hinner jag faktiskt inte till träningen. Ooops, se där, tiden finns, bara man prioriterar det man vill göra. 

Jag ska vara ärlig, jag verkligen älskar känslan att ha gett gärnet på en träning, vara helt utpumpad kroppsligt men mentalt uppfylld av energi som sprudlar till jobb, familj, vänner och känslan av att vara frisk! Jag förundras över kroppens förmåga, är glad att jag har en kropp som orkar bära mig framåt i livet dag efter dag. Som orkar de där jobbiga och slitsamma passen men som oxå uppskattar lata dagar! För vila sig det är oxå à och o för en kropp i balans. Jag har känt av en kropp i obalans och det är inget kul. Då prioriterade jag fel, hann inte vila om jag uttrycker mig så. Det finns många faser, det tar tid att hitta rätt, man får försaka vissa saker, men i slutändan handlar det i alla fall om att prioritera det som får just DIN kropp att må bra. Och det värsta värsta jag vet är folk som klagar på att de inte har tid. Gör inte det. Tänk till, vad vill DU? Prioritera det så får du massor på köpet! Oavsett om du benämner det med ord som tid eller vilja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0