En händelserik sporthelg!

Det har varit full rulle i sportvärlden i helgen. Det roligaste var helt klart enligt mig Johan Wissmans EM-guld. Och han visar sin glädje, så härligt! Grattis till honom från mig! Det gäller bara att försöka bortse från alla experter som menar att han aldrig kommer att rå på amerikanarna. Vaddå, han kanske tränar som 17 och om allt stämmer just den där dagen då han möter dem i VM i Berlin i sommar, ja då kanske han slår dem! Hejja!

Johan Wissman firar guldet med att dricka champagne.                En jublande Wissman efter sitt EM-guld.


En annan friidrottare som också knep en medalj var Mattias Claesson. det blev ett brons, men han var fruktansvärt missnöjd. Det är bara att komma igen och nästa gång tänka på att köra för fullt från början.

Den gamle räven Robert Kronberg var endast en hundradel från EM-final. Fatta hur liiite det är. Inte ens en blinkning.

Chambers buades ut då han vann EM-guldet på 60 meter. Före detta dopad och nu satte han ett nytt Europarekord. Ja, man kan fråga sig om han har rent blod i kroppen och om han egentligen ska få tävla i stora mästerskap.

Stackars Linus Thörnblad, inte gick det den här gången heller. Han rev ut sig redan i kvalet på 2.22. Inte bra och ganska dåligt uppförande. Han kan ju hoppa och borde sikta på mentalträning!

Så var det DavisCup som inte heller gick så bra. Jag visste inte att Israel var bra i tennis, men tydligen är dom det. De vann ju över Sverige, vilket jag inte trodde de skulle göra. (Är i och för sig inte så insatt i tennis....)

Henke Larsson ska spela mot Portugal i VM-kvalet! Yes! Han har själv sagt det så tvivlarna kan vara lugna fram till matchen!

Italiens Federicia Pellegrini satte nytt världsrekord på 200 meter frisim med tiden 1.54.47 under den sista tävlingsdagen i Italienska Riccione.




Jag ska med nöje följa simningens VM-tävlingar i sommar som går av stapeln i Rom. Självklart hejjar jag på de Svenska simmarna. Hoppas dom är toppade som 17 och simmar så det ryker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0