En bra eftermiddag tots allt!

Sedan förra inläget tycker jag att jag hunnit med en hel del.

Först tryckte jag i mig två Alvedon och en Ipren och låg i soffan ett tag för att få dem att verka lite mot värken. Fasen vad jag hatar att ja ont. Snart går jag ut i strejk mot värken... Skulle vara något det, men jag undrar om det ens skulle hjälpa... Föga...

Moa var ute hos sina kompisar och lekte. Hon är så grymt söt när hon kommer och vill gå ut och leka med dem. Hon frågar och klär på sig helt själv och talar om för mig (eller oss om båda är hemma) hur hon ska gå till dem och är väldigt noga med att gå vid sidan av vägen och gå försiktigt hela vägen. Hon får ringa på men förklarar lika noga här att om de inte kan eller om de är upptagna ska hon komma raka vägen hem igen. Sedan ska hon ha puss på båda ögonen, munnen och en kram. Sedan står vi i fönstret och tittar på henne medan hon tultar iväg, för att se så att hon kommer fram ordentligt... Hon stannar då och då och vinkar. Så söt!

Tiden går så himlans fort, jag tycker inte det var länge sedan hon var pytteliten och inte klarade så mycket på egen hand.

Jag fick tid att vila och ta fram ännu mer sommarskor...



Så nu finns det fyra par till åt mig i garderoben...

Lagade lite mat och packade träningsväskan för att lyda doktorns råd att träna.

Orkade verkligen inte egentligen. Men jag pinade mig dit och som vanligt så var det riktigt roligt när jag väl kom dit. Vi simmade ett tufft pass och mjölksyran skrämde livet ur mig ett par gånger. Det gäller verkligen att jag lyssnar på min kropp och hittar just det där läget som passar mig och som jag klarar av. Det är bara så svårt och så frustrerande när man vill ta i för glatta livet och är man tävlingsmänniska så är man...

När jag kom hem från träningen kändes det som vanligt (igen) bra i kroppen. Det håller ju i sig som ni vet i ca två timmar. Jag möttes av min av mina allra goaste vänner! Vi käkade lite ciabata med grönsaker, salami, tonfisk och getost. Riktigt mumsigt. Moa var supertrött och min vän fick äran att läsa för henne. Moa avgudar denna person och pratar nog om henne varje dag. Fast nu är det ju så att det är min kompis...

Efter allt detta har jag kraschlandat i soffan och kommer knappt upp. Men ska borsta tänderna och krypa ner i sängen.

Hoppas ni haft en superbra dag!

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0