Ryggläge=bästa läget!

Idag var jag min näst sista dag på jobbet och enbart för ett kort morgonmöte. Känns nästa som om jag skulle kunna flytta in där tills jag nu jobbar min sista dag på torsdag... Vill verkligen inte att den dagen ska komma. Jag är inte redo för att gå hem än... Men å andra sidan om jag ska vara Ärlig (och det ska man för det uppskattar jag) så tror jag att det behövs.

Igår hade jag sååååå ont av värkar att jag inte kunde stå. Efter ca tre timmar kändes det dock någorlunda då jag befann mig i ryggläge, men så snart jag kom upp på benen var det kört. Det var till och med så att Mr Right såg en aning nervös och skärrad ut. Inte vanligt med tanke på att han är lugnet själv. Men han såg riktigt orolig ut när vi kröp (bokstavligen från min sida) i säng.

Men i morse kändes det ok. Men inte nu. Efter morgonmötet tvingade jag mig ner på stan för att uträtta några ärenden i snigelfart. Ha ha. Folk kan inte tro att jag är klok. Magen är inte så stor så jag tror inte att det är någon som tar mig för höggravid, snarare ett psyko som ser allmänt plågad ut och som grimaserar då och då samtidigt som allt går i snigelfart...
Jag ordnade i alla fall några få ärenden av listan som skulle avklaras. Fika hos vännen mäktade jag dock inte med. Det hade inte gått, utan det blev raka spåret hem till soffan.

Hittade i alla fall några julklappar, tur att jag visste vad jag skulle ha. Ska nog ta och ägna mig åt lite nätshopping inför denna jul...

Funderar på om jag orkar ta tag i middagen eller om det blir hämtmat. Det sistnämnda lät som ett bra alternativ, men det är bara det att sådan mat inte tilltalar mig så mycket. Det har blivit en del av det senaste tiden...

Ligger och lyssnar på Sara Löfgrens skiva. Inte den nya utan den är nog ett par år.
Blandade Artister - Kärlekssånger Till Ett Barn
Men gillar hennes låtar starkt! En skiva som tyvärr kom bort när vi flyttade är "Kärleks sånger till ett barn". Det är min absoluta favvoskiva. Kanske har något med att vara gravid att göra för det var samma sak när jag var ett preggo sist...

Kommentarer
Postat av: Ullis

Jag hoppas verkligen Johanna att du kommer att må mycket bättre när du får vara hemma och ta det lugnt!!! Det behöver du och lilla sötisen som är inuti dig. Jag förstår att det är tufft och att det känns olustigt att inte jobba. Men tänk vilket jätte jobb du har hemma, du är Mamma. Snart är du Mamma till TVÅ underbara barn!!! Du har den viktigaste och svåraste arbetsuppgiften som man kan ha. Dina barn kommer behöva sin Mamma som trots all sin värk orkar att ta hand om dem, inte bara jobba för att "göra rätt för sig". Trots att du älskar ditt jobb så tror jag du skulle må bra av en paus!!!Jag tror du behöver spara energin du lägger på jobbet till dig själv, för att orka njuta av familjelivet!!!

Jag hoppas på att få läsa ett blogginlägg snart som lyder på ett ungefär:

"Åh vad det känns bra att vara Mammaledigt, men det ska bli kul att börja jobba när det är dax. Med det är sen, nu är nu och nu är jag bara MAMMA"

KRAM KRAM



P.s hoppas jag inte skrev något som kan misstolkas, allt jag skriver är av välmening!!!!

2009-11-24 @ 16:41:21
URL: http://ditasthoughts.blogg.se/
Postat av: mia

Tack så mycket Johanna :) tycker du ska lägga upp mer mag bilder :D

2009-11-24 @ 17:09:06
URL: http://miazetterstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0