Galen på sjukvården

Nu är jag ARG! Fasen vad jag hatar den sjukvård vi erbjuds när det gäller vårdcentraler osv. Jag har i tre, TRE!!!, veckor nu försökt få kontakt med min husläkare, alldeles för intet. Det svar jag får varje gång är att man endast kan boka en tid 14 dagar framåt och att det är fullt hos den jag går hos och har valt. Jag fattar inte att man ska välja en husläkare och sedan är det stört omöjligt att få kontakt med personen. Och vilket sjukt tidbokningssystem sen...

Sista gången jag var hos min läkare var i september 2009 och eftersom jag var gravid och mådde relativt bra från Fibromyalgin bestämde vi oss för att jag skulle återkomma om det kom tillbaka då bebisen var född och att vi inte skulle hålla på och experimentera med mediciner osv då jag var gravid och kunde hantera smärtan. Nu har värken som ni vet slagit ut mig totalt igen. Sover jag 45 minuter per natt är det bra annars ligger man och vrider och vänder sig för att ens kunna ligga i fem minuter utan att börja grina av smärtan. Och nu går det inte att få kontakt med henne. Hon är hur bra som helst och jag vill ju inte ha en akuttid till någon annan och börja om igen som jag gjorde förrut innan jag kom till henne, i tre år höll jag på och fick höra de mest sjuka saker jag kunde tänkas lida av... Så varför väljer man en husläkare som man aldrig kan träffa och komma i kontakt med!? Ska idag leta reda på hennes mailadress och funkar inte det ska jag ta kontakt med patientnämnden för nu har jag fått nog.

Jag måste få någon tablett som hjälper och som jag inte blir ett vrak av. Man ska amma och ta hand om barn och orka träna för att hålla fibromyalgin i schak så gott det går, men hur kommer man orka och hur lång tid tar det innan jag inte orkar mer!?

ARG!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0