Trött trött trött och ännu mera trött

Urk vad trött jag är. Nätterna har verkligen varit en pina denna veckan. Dels är det betydligt kallare ute och det gynnar inte direkt min kropp... Trots träning så har det inte hjälpt så mycket, men träningen bidrar till en liten bättring i alla fall. Men igår orkade jag verkligen inte träna och därför blev sömnen utebliven och natten var full av värk. Dessutom har vår lilla man hållt oss vakna en massa nätter denna vecka. Fem tänder på G och han har så ont så ont. Lilla tussen. Nappen kastar han över hela rummet sover en stund och vaknar alldeles förtvivlad och drar och sliter i sin lilla mun. Men idag såg jag en tand till, övre framtanden och den bredvid kommer nog dyka upp under dagen eller imorgon. Och faktiskt så verkar han lite gladare idag. Han har inte bara ålat efter mig och gnällt "memma". Trodde aldrig att jag skulle ledsna på att höra honom säga det, men det har jag...

Så det är skönt att se att han verkar mer tillfreds idag.



Den lille mannen som inte är stilla en sekund...

Igår hade vi en späckad dag, även om det kändes som jag gick runt i ett töcken. Men Moa hade sin söta lilla kusin här och de ville så gärna åka och bada. Sagt och gjort slog vi ihjäl några timmar på badhuset (nähä???). Hem och fixa mat och sedan körde vi städrace här. Moa var så duktig med sin trasa. Hugo plockade mest fram allt... Och stack vidare till nästa ställe för att göra likadant...

Men vi var klara redan strax efter åtta och då hade vi städat och fått barnen i säng. Skönt. Vi tycker verkligen om att sjunka ner i soffan på torsdagskvällen när allt är rent och fint. Dessutom så tvättade jag täcken och kuddar och bäddade rent. Synd att jag inte sov så gott som jag hade förväntat mig...

Idag blir det jobb i eftermiddag, lite träning och hem för mys.

Imorgon väntar ännu mer träning och sedan en lugn och skön lördagskväll. Skulle gått på 80-tals fest, men det finte en chans till att jag orkar det.

Och om en månad är det simtävling i Köpenhamn. Whiiieieiiehi!

Ha en underbar dag!

Kommentarer
Postat av: Maria

Men stackarn! :( Måste vara så jobbigt för honom (och dig).. Vi får inte heller sova på nätterna längre. Är sjuk och ett vrak hela dagarna! Hoppas på ändring snart!

2010-10-01 @ 13:33:35
URL: http://familjemys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0