Varför byta det normala till det onormala...

Ja, vad vore en helg utan sjukhusvistelse... Denna gång var det dock mitt stora ❤️ Som var dålig, riktigt ynklig, och behövde vård, medan det minsta ❤️ Var pigg och glad.

Moa har åkt på salmonella. Nu är det över 1 vecka sedan hon fick i sig mat, förutom de små tuggorna på flyget hem. 40 graders feber, ont i huvudet och inte ens fått behålla vatten eller vätskeersättning gjorde att hon var bra svag och fick dropp och en massa prover tagna på akuten. Jag lider med henne, då jag själv haft just salmonella en gång. Vidrigt. Hoppas att det vänder och att hon slipper antibiotika. Proverna skulle analyseras först så får vi se. 


❤️❤️❤️

Den andra filuren har varit pigg. Eller ja, vad är pigg för honom? Här hemma gör han ju inget. Han ligger på golvet med sina bilar, ligger i soffan, ligger i puffen, ligger i sängen... Ibland bakar han ca 10 minuter innan han lägger sig igen. Ibland går han ut i ca 10 min innan han kommer in och lägger sig igen... Han har haft ont i benen då och då. Men han har varit glad och tillfreds och överöst oss alla med kramar. Alltså; jag vet ingen som kramas så mycket som Hugo. Och jag älskar de där små armarna som kommer runt midjan eller halsen och den värme och kärlek han ger är bara så underbar. ❤️


Nakna kocken är åter i farten...


När Hugo får bestämma hur sockerkakan ska se ut...


Bästa frukosten kan avnjutas varje dag!
Ett skidpass och två ganska tuffa simpass har avverkats. Megatrött efter just simningen, kanske beror på för lite sömn senaste veckan...


Fika efter träning är det bästa... (Nja egentligen inte, men försvinnande gott)!


Och äntligen; nya köksbordet på plats. Och massor av tvätt tvättat, vikt och inplockad. Men inget kalas denna helg heller. Hugo börjar tvivla på att han får ha sitt kalas, men det är klart att han ska få ha. Verkar bara liiiite svårt att få till det. 

Hoppas nu på en hyfsad 'normal' arbetsvecka, det vill säga jobb till 12 iaf på dagarna. Skulle sitta fint om vi kunde få till en sådan vecka... Och denna v blir det med hjälp av barnvakt...








Kommentarer
Postat av: Åsa

Oj så himla jobbigt! Hoppas verkligen hon mår bättre nu. Fina bilder på bagaren igen. Fattar verkligen inte hur du orkar allt. Kan du inte skriva om hur du gör för att hinna med allt och träningen? Jag älskar att träna men det är svårt att hinna med trots deltid och jättebra man. Hoppas du får en vanlig vecka nu på ett bra sätt!

2015-02-11 @ 00:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0