Tänk att det aldrig fungerar

Frustrerande.

Att all kommunikation och framför allt information inte går fram. Som vanligt är det ingen som vet vad den andre har sagt eller vad som gäller. Att det inte ens finns i journalen att Hugo inte ska emlas idag och inte få pvk utan sövas med mask och sedan ska pvk sättas. Att ingen vet exakt vad som ska göras under operationen av de som är här. Att onkologläkaren lyser med sin frånvaro. Alla skyller på den och den. Redan har vi dragit historien sex gånger. Men får typ svar på något helt annat som väcker nya frågor hos oss... Alltså; ge oss en samordnare. Nu är det Huddinge, det är Q62, Q82, Q84 och akuten. Plus hemmaplan... Sköterskan tyckte det var i alla fall tre fyra ställen för mycket. Och ja, jag håller med.

Men faktum kvarstår att ryggen ser allt sämre ut och att det tom är svullet ut mot halsen nu. Känns ju liksom inte riktigt bra om läkaren som ska operera inte sett detta och deg blir något knas. Jag vet inte, hur mycket kan man kräva, påtala, fråga, dubbelkolla innan man blir utslängd?!


Redo för clownjakt innan sängen!


Alla är med imorgon mitt ❤️! Strax innan kl 8 rullas han iväg. Jag vill inte vara med vid sövningen, men med en sjuk storasyster hemma, både av feber och oro, behövs pappan bättre där och det är bara att bita ihop. Hur läskigt det än är. Och jag kommer aldrig vänja mig vid den känslan, då ens barn rullas in i det sterila, till främmande människor, långt utom min kontroll... Men de är skickliga och gör sitt jobb. 

God natt!

Kommentarer
Postat av: A-H

Lycka till idag! Har ni bett om en fast vårdkontakt? Den ska ju isf (som jag förstått det) hjälpa till att samordna hela vården. Hur det fungerar i praktiken däremot har jag ingen aning om...

2015-05-06 @ 10:07:13
Postat av: Marie

Sorgligt att det ska vara så, att man ska behöva kämpa så när man redan har det så tufft!
Håller alla tummar för er!

Marie, okänd bloggläsare

2015-05-06 @ 13:54:03
Postat av: Åsa

Tänker på er och håller tummen för allt. Underbart söt fin kille. Kram.

2015-05-06 @ 17:59:06
Postat av: Anneli

Jag blir så arg när jag läser hur vården inte fungerar för er! ❤️ All styrka till er att orka stå på er och kräva den vård Hugo har rätt att få!
Kram,
Anneli

2015-05-06 @ 19:19:02
URL: http://tryggbarncancervard.blogg.se
Postat av: Tigermamma

Känner tyvärr igen allt du skriver ang kommunikationsbristen och att de inte har koll. Ge dig inte- fortsätt orka frågasätta, kräva svar, etc , det är din rätt, ända tills du känner dig trygg. Det viktigaste du ska komma ihåg är att Hugo valde dig till sin mamma, han valde dig för att du orkar slåss för honom!❤️ Tyvärr glömmer personalen bort att, ja, det är deras jobb men det är erat liv- ni går inte hem och tänker på annat när dagen är slut, ni lever med detta dygnet runt. Usch, jag blir så arg att de aldrig lär sig!!!! Håller tummarna att ni snart är hemma tillsammans med er superhjälte igen och att allt gått bra. Kramar fulladdade med styrka, ork & kämparglöd från en annan tigermamma!

2015-05-06 @ 20:45:32
Postat av: Emelie - mamma till prinsessan Louise

Åh men ÅH! Det är ju inte riktigt klokt! Ursh vad arg jag blir! :-(

Heja er som kämpar på. Håller tummarna att det löser sig på det allra bästa sätt.

Svar: Och jag för er❤️
Joseharaton

2015-05-06 @ 23:57:43
URL: http://prinsessanlouise.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0