Precompetition

Dem veckor kvar till SM. De tyngst förberedelserna är snart gjorda. Nästa vecka börjar träningen lätta något, för det inte sagt att den blir lättare snarare mer krävande men inte slitande och långa liksom tunga pass. Nu ska farten komma liksom styrkan omsättas och bli mer explosiv. Senaste veckorna har präglats av hårda pass där kroppen känts tung men ändå bevisat att den klarar ligga bra tidsmässigt på de sträckor jag kör.


Igår var jag så trött att kroppen skrek. Huvudserien var 
2(3(4x100 f4 + 100 f3) st 1.30 med målet att ligga på högst 1.10. Måste säga att det funkade. Även om sista metrarna verkligen gjorde ont i såväl kropp som knopp. Efter ett sådant pass brukar det kännas bra. Men det gjorde inte det. Möjligtvis att jag var nöjd att inte ha gett upp utan verkligen krigat igenom. Kroppen var såååå trött. Krafterna var helt slut att det tom var motigt att ta sig hem. Efter mat och typ tre timmar senare kom belöningen. Känslan av att kropp och huvud damspelare och jag var så nöjd!

Därtill hade ett styrkepass körts på morgonen, även det ganska tungt,



Återigen står jag här redo för Morgonfys! Och senare ladda för ett pass i vattnet. Typ återhämtning i form av teknik och sprint! Yes, det blir lite av ett träningsläger när man är hemma om dagarna. Nästa vecka kommer trännngen som sagt skärpas till inte vara lika slitsam. Jag vill gitta formen så som den var inför nm!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0