I´m here

Hej  mina vänner!

Hoppas ni haft en bra helg. Det har vi. Om än en hel del att göra. Har passat på att fixa en hel del så det känns som jag dels spemderat en hel massa pengar denna helg samt fått massor av saker ordnade. En mycket bra kombination tycker jag:-)

I fredags hade jag min sista semesterdag. Målade en hel del... (Vad annars...) sedan åkte jag och Moa in och verkligen storhandlade. Urk... trist att lägga ut pengar på nödvändigheter som mat, särskilt när man inte ens är sugen på mat... Men otroligt skönt att ha kylen och frysen fylld med läckerheter (eller nödvändiga saker om man hellre ser det så...)

Tog mig ner på stan med vår buse för att fixa lite presenter till gud och alla människor. Nyfödda parvlar ska ha sitt och det har varit mycket av den varan på sista två veckorna och alla har fler barn så det blir ju X antal presenter. Väl ordnat det gick vi och fikade och hade så otroligt mysigt. Satt och pratade och bara mös...! Frågade sedan om hon ville ha en ny cykel och gissa vad svaret blev... såklart ett JA och ett strålande leende. Vi har tänkt köpa det länge, men det har liksom inte blivit av.

Efter det började det spöregna ochMr Right stod ute och skulle precis tända grillen... Vi stekte de tänkta grillade hamburgarna, men det var lika gott för det!

Igår var det lördag och jag var ledig. NICE! Begav mig utpå en skön löprunda och högg tag i penseln och målade och målade och målade.

Skulle egentligen på 30-års fest, men mådde så dåligt att det inte ens var tänkbart. Så jag åkte hem till mamma och pappa, vågade faktiskt inte sova hemma själv om det skulle hända något. Moa somnade halv åtta och jag nio.... snacka om trött. Vaknade vid halv åtta och så många timmar har jag inte sovit sedan innan Moa föddes, men säkert välbehövligt.

Idag bar det av till Täby Centrum för att spendera lite pengar! Blev lite tröjor och ett par chinos...
 Tycker faktiskt att det är riktigt snyggt särskilt med en vit tröja eller skjorta till och det är ju till och med tillåtet på jobbet!
Blev även en randig tight tröja och ett vitt linne från Bikbok! Jag gillar vissa av deras kläder medan jag inte alls kan med vissa plagg... Men alltid kul att kolla på kläder.-)


Ville verkligen haft en vit kofta, men inte någonstans hittade jag någon som föll mig i smaken. Däremot en vit skjot/klänning/tunika från Indiska...
Bohemisk spets vintage look klänning/tunika INDISKA SMALL
Har aldrig inhandlat någonting på Indiska tidiagre i klädväg, men jag tror den kan bli bra i höst både till jenas och leggins.

Min kära mamma var med och såklart var vi tvugna att glo på lite böcker, blev tre betala för fyra... eller tvärtom menade jag:-)

Nu kan vi låna av varandra och njuta av lite kvällsläsning!

Har hunnit med att umgås med våra kära vänner och ätit lite middag ihop. Det blev bakad potatis med röror.
1) avokado och keso
2) soltorkade tomater, rödlök kryddor och creme fraiche
4) fetaost, tomat och rödlök
4) skinka och creme fraiche till barnen och Mr Right

Det var riktigt smarrigt och länge sedan jag åt bakad potatis.
 Fast å andra sidan tror jag att det trevlig sällskapet utgjorde att det blev gott! Det är alltid så trevligt att träffa dem och bara umgås. Tyvärr blir det lite för sällan men jag gillar dem skarpt så det måste helt enkelt bli lite oftare. Sedan gör ju inte deras lilltjej saken sämre! Så söt och bara två och en halv månad och en liten kopia av sin söta stora syster!

Efter de åkt hem blev det sängläge och lite hulkande, men nu har jag fått i mig lite piller och börjar få lite färg i ansiktet. Jag ska verkligen försöka glo lite på Friidrotts VM nu. Snart är det 100 meters finalen. Men vi får se hur det blir. De senaste kvällarna har inneburit liggande i sängen i ett kolsvart rum med hinken bredvid... Men jag är envis... Vill ju se finalen!

Ha en trevlig kväll så länge!

Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej tjejen!

Du är en riktig kämpe du... Hoppas du mår bättre imorgon!!!

Jag har en ny blogg

http://ditas-amore.blogspot.com/

Men jag tror att jag även kommer att skriva på den andra också, kanske lite mer personligt på den första. Vet inte än, har varit lite strul med vissa personer därav lösenordsbyte och annat strul...



Sköt om dig!

KRAM

2009-08-16 @ 23:50:13
Postat av: Ullis

Var jag som skrev det förra...

KRAM

2009-08-16 @ 23:51:16
URL: http://ulrikasjoblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0