4-årskontroll

Idag är det dags för Moa att gå på sin 4-årskontroll. Jag bävar lite för det. Hon är så lik mig när det gäller sjukhus och får en slags panik. Vi har försökt förbereda henne så mycket som möjligt. De ska göra syntest och hörseltest. Vi har talat om för lilldamen att hon kommer att få ha hörlurar och lapp för ögat och vi har till och med tränat... Får se om hon kommer att tillåta dem sätta på henne det...

Men det är skönt att få det gjort och en av våra bästa vänner ska vara där med sin sn exakt samma tid! Kul, då får vi ses en "extra gång"!

Har mutat Moa med att om hon är duktig så kan vi gå och fika sedan, det gillar hon och jag antar att hon kommer bli som sin mamma, en riktig fikatjej! Men vet inte om jag orkar, men får lida genom det för hennes skull, alltså att gå och fika idag. Annars orkar jag alltid fika!

Ska i alla fall bli kul och spännande att gå dit. Det är liksom ett test på att ens barn är normalt, hur man nu kan bedömma det... Vad är normalt!? För vem!? Anser att det till stor del beror på vad man gillar och inspireras av. Visst vissa grunder finns säkert som en 4 åring ska klara av, och det är bra att de kollar, men det känns som att det är ett stort test som ska genomföras och sådant kan jag bli lite grinig på.

Hur som heslt så ska vi dit idag så får vi se vad det ger!

Ha en trevlig dag så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0