En tråkig vanlig dag

Dagen har varit alldeles för vanlig. Ingenting speciellt har hänt, inte ens med mina tankar. Det har bara varit helt vanligt, allting. Tråkigt kan jag känna, men egentligen varför ska det hela tiden hända saker? Är det ändå inte ganska skönt med en vanlig dag där allt, verkligen allt, går precis som det ska? Nja, lite för tråkigt för mig. Någonting kan väl sticka ut, men nej inte idag. Kanske är det därför jag sedan går och lägger mig med en alldeles vanlig känsla av just ingenting... Men vad är egentligen en vanlig dag? Vad vill jag egentligen ska hända? Ja egentligen ingenting annorlunda än hur den här dagen har varit. En orsak till att den känns mer vanlig än andra kan vara att jag har fruktansvärt ont idag, det är en pina.

Nya tag imorgon. Skulle inte förvåna mig om morgondagen blir desto mer händelserik.
Drömscenariot skulle ungefär vara:

Vakna utan värk och med håret redan färdigplattat. Skjortan struken och klar, skorna putsade, bilen startar utan att jag behöver oroa mig för om den verkligen ska starta idag. Slippa skrapa rutorna, jobba en hel dag, åka och träna ordentligt, komma hem och äta middag utan att ha ont i kroppen, leka och busa med Moa och koppla av med en kopp te i soffan framåt kvällen... Fast det är ju i och för sig en ganska vanlig dag utom att värken ständigt finns där och den skulle jag mer än gärna vara utan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0