Måndag igen!

Japp, då var det dags för en ny vecka! En vecka närmare 31 år. Fyller år den 7 mars så det är bara två veckor kvar tills jag är gammal... Tyckte inte att det var jobbigt att fylla 30 år och har hört att det var 2008-års fest. Ja, det var kanonkul! Men 31, ohhhh my God, jag blir ju gammal. Men å andra sidan så blir man inte äldre än vad man gör sig och jag har en stor del av barnasinnet kvar. Eller vad sägs om att jag just nu sitter och lyssnar på Mora Träsk och har Moa bredvid mig som har fullt upp med att klappa händerna och stampa med fötterna... Ganska bra morgongymnastik om man vill ha sig ett pass men inte orkar ta sig till träningslokalen. Ha ha!

Nu har vi ÄNTLIGEN satt upp rullgardinerna och vips så sover vi alla längre. I lördags skulle vi på barngympa, men vaknade halv tio. Det har vi nog inte gjort sedan vi bodde i lägenheten. Man kan nu säga att vårt nybggda hus är så komplett det kan bli invändigt. Det är ingenting som vi måste fixa och inga fler saker vi behöver inhandla. Känns egendomligt skönt inför våren då vi måste sätta fart med tomten och altanbygge, för att inte tala om att måla huset. Min käre far ska få den stora äran att hjälpa till. Generöst av oss va?! Längtar lite efter att våren ska komma så att man kan få fixa med lite blommor och så ute. Ha ha tänker alla mina vänner som verkligen vet vilka gröna fingrar jag har. Kan nämligen inte hålla en enda blomma vid liv. Det spelar ingen som helst roll hur jag sköter dem, de överlever inte sin 1 månadsdag i vilket fall som helst. Den enda blomma som överlevt var den jag fick av min vän Marie och som på grund av att vi flyttade fick stå i ett källarförråd i ca fem månader. Utan vatten eller mina kärleksfulla blickar. Kan tänka mig att blommorna känner det som att jag blänger på dem bara för att de ska förstå att deras tid att dö inte är inne än. Men de dör väl av rädsla då...
Till och med en kaktus har jag dödat... För att inte tala om det bonosaiträd jag skulle sköta när en före detta pojkvän var på semester. Det hade jag kål på och tänkte att jag skulle klippa det lite, men det såg verkligen förfärligt ut. Växtmisshandel.

Har sovit riktigt gott i natt, vaknade upp som en klubbad säl men är nu på fötter redo för att ta mig an det dagen har att bjuda på; jobb!

Ses sedan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0