Dagen till ära...

är jag äntligen människa igen. Dock börjar någon form av hängighet smyga sig på. Jag hoppas verkligen inte att det är influensan som slagit till. Men det skulle inte förvåna mig eftersom många på jobbet känt sig risiga och några till och med varit sjuka. Jag vill inte bli sjuk! Två kvällar i rad har jag nu gjort en smarrig smoothie. Frysta jordgubbar och färskpressade apelsiner, riktigt gott och nyttigt!

Vår lilla dotter har tack och lov inte varit sjuk en enda gång. Hon har haft feber några kvällar, det visade sig att det var urinvägsinfektion, men det är också enda gången. Hon är ett riktigt fan av frukt och grönt, kanske är det en bidragande orsak!? Samtidigt så kan det vara bra att få lite av de motståndkrafter som kommer med förkylningar och så.

Låg och läste Emma på dagis i går kväll och får helt plötsligt höra en förskräckt Moa som utbrister:
Nej nej mamma, akta akta du klämmer sönder Emma...
Jag förstod ingenting, men efter en stund insåg jag att jag hade min tumme precis på Emma i boken...
Finns det någonting härligare än en 3-årings spontana kommentarer!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0