Gratäng hade varit så gott!

Idag bemödade jag mig med att fixa iordning en potatisgratäng men det slutade så här när den skulle tillagas i ugnen






Den hade väl stått i ugnen ca fem minuter då en smäll hördes, ungefär som en explosion. OK en väldigt liten explosion. Men i alla fall när jag kikade in i ugnen och såg att det var fullt av grädde i botten av ugnen. Då small det igen och då ser jag att formen har spruckit på flera ställen... Och vi som skulle bjuda våra kompisar på mat...

Det slutade med att de fick åka in och handla pommes... Potatis som potatis...

Tänkte skicka med gratängen med Mr Right till hans jobb imorgon. Han kan bjuda på den, men de får äta på egen risk för glassplitter i halsen...

Hur som helst tror jag den hade varit god. Potatis, lök, vitlök, färsk timjan och lite salt och peppar. Matlagningsgrädde toppad med riven ost... Mums, i tanken i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0