Vilken härlig dag!



Idag är det onsdag och jag är åter ledig! Gud vad härligt en dag som denna! Solen skiner och himlen är alldeles klarblå! På köksbordet står en vas med klarröda tulpaner (som vi fick av våra underbara vänner i söndags) som lyser upp. Jag blir så glad av utslagna tulpaner och sol! Kanske, kanske är våren äntligen på väg, men denna gång vågar jag inte ta ut någonting i förskott.

Men härligt är det!

Per Elofsson stod igår som segrare i Mästarnas Mästare. Malin Moström var dock inte långt borta från segern. Vilket härligt program och det bästa är att de har bevisat att killar och tjejer kan tävla mot varandra på lika vilkor! Jag kan tänka mig att det var lite av tanken bakom programmet. Jag väntar med spänning på en ny säsong, hoppas att det blir en till.

Äntligen har Sigrid i Andra Avenyn tagit sitt förnuft till fånga och skickat ut Greger efter hans bravader med andra män. Oj, vad arg hon var. Stackars rektorn med sitt alkoholbesvär, men in på behandlingshem vill hon inte. (jag kommer inte ihåg vad hon heter nu...) Alla i denna serien går igenom problem och livsöden. Det är ju så livet ser ut. På något sätt tar man sig igenom det mesta och blir oftast starkare av det. Serien skildrar detta på ett mycket bra sätt även om den kan kännas lite deppig stundtals.

Jag väntar in nästa veckas avsnitt redan nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0