Stackars Älskade Mamma

Jag är verkligen ledsen för min mammas skull. Hon har gått hos en tandläkare i flera år och haft "problem" med sina tänder. Tandläkaren i fråga har borrat och lagat både här och där och skyllt på att mamma har dåliga tänder. Nu har denne tandläkare slutat och mamma har så klart gått till en ny.

Nu har hon fått väldigt ont i munnen och tydligen flera inflammationer. MEN den förre tandläkaren har i stort sett misshandlat hela mammas mun. Den nya tandläkaren har nu tittat på röntgenbilder och kom in och grät när hon skulle berätta för stackars mamma hur det såg ut i munnen. Den förre har lagat lite hur som helst, det finns inga bilder på någonting, inte heller en journal över allt han har gjort.

Som tur är har hon sparat alla kvitton. Det går inte att bara borra upp de tänderna där inflammationen finns på grund av att ingen vet vad han lagat tänderna med. Det finns en risk att tänderna spricker. Han har heller inte borrat ordentligt så hela hålet är borta och inte heller fyllt ordentligt, med vad det nu är han använt sig av...

Som tur är verkar den nya tandläkaren vara riktigt bra. Hon har lovat mamsen att hon ska hjälpa henne med anmälningar hit och dit och att hon ska få ordning på sina tänder... Tydligen så var mamma inte heller den förste, utan snarare den tolfte.

Stackare. Jag tycker så synd om henne och det är klart mamma är orolig hur det nu ska gå och framför allt, vad har hon i tänderna?

Tur att jag inte gått till samma tandläkare. Jag har redan fobi som det är, men vad hade jag inte fått av detta?

Kommentarer
Postat av: Ullis

Attans att man inte kan skicka över sina krämpor till sådana människor, det skulle vara ett riktigt straff det.

Usch så hemskt, hoppas det löser sig till det bästa för din Mamma...

Kram

2009-05-07 @ 23:30:23
URL: http://ulrikasjoblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0