TACK

Först vill jag tacka Dig för att du är så omtänksam. Fler borde vara som du i sina tankar och handlingar:-) DU vet vem du är om du läser detta! Det värmer starkt.

Tänk att man ibland kan undra vem som bryr sig och vad som betyder mest, vilka vänner står en närmast, är det de man tror eller borde man "rensa" ibland!? Usch det låter hårt, men man har på något sätt olika typer av vänner som finns där i olika situationer. Men egentligen borde man kanske lägga mer krut på vissa och verkligen värna om dem istället för att göra allt man kan för att behålla alla sina "ytliga" vänner. Vilka är egentligen ens riktiga vänner och hur vet man det!? Jag tror att jag vet och känner vilka som är mina riktiga vänner och då menar jag verkligen de som bryr sig lika mycket om mig eller vår relation som jag. Jag skulle i alla fall slippa slösa en väldigt massa energi på att försöka ta hand om alla. Men vi är olika som personer och jag skulle aldrig strunta i någon på denna jord...

Hmmm, hör att det låter väldigt svamligt men det är en viktig aspekt som jag funderat på mycket det senaste året. Inte många som vet hur jag egentligen mår. OK, man kan läsa en del här men oftast skriver man på något sätt inte av sig allt eftersom man vill bespara er läsare en del. Ändå tycker jag att det från min sida varit mycket gnäll... Men det är ju så jag lever just nu och har egentligen levt med konstant smärta i snart fyra år. Kanske till och med innan det, men då var det inte lika påtagligt och jag skyllde mycket på att jag tränade så pass mycket att min kropp var trött... Hur som helst så är det inte meningen att gnälla, men för er som tycker så så behöver ni inte läsa. Jag har i ett tidigare inlägg skrivit att bloggen ofta är som en slags dagbok för mig där jag på något sätt sätter ord på vad jag känner och den oron jag ofta lever med, som en slags dagbok, men likväl för att jag ska kunna dokumentera hur jag mår om det skulle bli nödvändigt för att "bevis" för en läkare eller minnas hur det egentligen var. Inte minst för någon myndighet...

Men vänner är såklart bra att ha och gärna många, men frågan är om man vill ha kvalitet eller kvantitet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0