Nya Bröstvändningar

Oj, det lät ju, men det jag syftar på är att det tydligen (helt utan min vetskap) har kommit nya regler för vändningar i bröstsimmet. Kanske inte direkt det simsätt jag prioriterar mest, men tycker att det är kul att simma det och en av anledningarna är väl att man ofta persar på det som man inte simmar så ofta... ha ha!

hur som helst så får man nu göra ännu en kick under vattnet och detta var dagens huvudträning. Lite insim och lite sim för att bli varm, men sedan vändningsträning. Faktiskt kul och jag tycker att det gick bra trots att man kanske inte är så smidig med magen i vägen i momentet som man drar sig runt, men det funkar!!!

Kommer ihåg mitt första DM-guld som hör och häpna var på 100 meter bröstsim och då tror jag att jag persade ca 5-6 sekunder. Vem hade kunnat ana det!? SOm sagt så tycker jag att det är kul att simma bröstsim, men det är inte mitt favoritsimsätt. DIt hör frisim och fjäril och såklart medley för att det är så blandat och omväxlande!

Annars riktigt skönt att simma och idag har jag inte haft en enda sammadragning, so nice!!!!

http://www1.idrottonline.se/templates/NewsPage.aspx?id=308520&epslanguage=sv


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0