Tränat lite till

Idag hann jag inte till simningen, men det blev ett spinningpass. Så kul! Men inte lika roligt som att simma (om man nu tycker det är kul att ligga fram och tillbaka utan vare sig musik eller någon att prata med i ca två timmar... det enda man säger är typ när kör vi? Hur många har vi gjort? Hur många är det kvar? Vad var starttiden...etc). Spinning gillar jag på grund av att man verkligen tar i och blir svettig. Ofräscht, jag vet, men när jag tränar vill jag bli svettig och trött. Det är en himlans skön känsla efteråt och min kropp mår så mycket bättre och jag blir mycket piggare samtidigt som jag rensar huvudet.

För en del av er som inte känner mig kan jag säkert framstå som värsta träningsnarkomanen. Ja, och ibland kan jag nästan tro att jag är det, men jag kan inte påstå att jag är det. Jag tränar för att det är så kul, jag mår bra av det och jag älskar att tävla, vilket är det främsta målet för mig med träningen. Siktet inställt på masters VM nästa år, i augusti.

Jag har tränat så länge jag minns. Det är en del av mitt liv. Att jag fastnade för simning har jag ingen aning om varför. Men det passar helt enkelt mig. Jag tränar inte för att bli smal och gå ner i vikt. Skulle jag väga 10 kg till skulle det inte göra någonting. Men att ta i och kämpa och vara så där härligt nöjd med ett pass det är en härlig känsla.

En period tränade jag ingenting. Jag var så less på allt som hade med idrott att göra. Jag besökte nog inte ett badhus på flera år. Det var väl ett sätt att hitta tillbaka till träningens glädje. Att jag slutade med simningen ett tag berodde väldigt mycket på den hårda träningen vi då hade. Varje dag tränade vi, tre dagar i veckan körde vi dessutom morgonpass innan skolan, mellan 6-8... Till skolan för att sedan åter bege sig till bassängen och avverka 2 timmar... Ja, det ledsnar man på vill jag lova.

Nu är det en annorlunda känsla, jag simmar bara för att det är kul och inte för att jag måste. Men bättre vill man ju alltid bli...

Som sagt idag blev det spinning på Friskis & Svettis. Där är jag inte alltför ofta, men det är kul att träffa kompisar och som sagt en rolig form av träning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0