Alldeles tyst

just nu sitter jag faktiskt och bara njuter av tystnaden... Tänk att den kan vara så underbar. Ska mysa med en bok som jag fick i födelsedagspresent, Karriär och köksbesvär av Sophie Kinsella. Har bara börjat på den, den verkar ok, lättsam och man kan läsa helt utan att tänka.

Barnen sover!!! Jehoooo! Hugo har som vanligt varit vaken hela dagen, sov dock två timmar på förmiddagen så den nya rutinen verkar ju hålla i sig. Men sedan var vi och badade, han tyckte det var hur skönt som helst. Jag trodde i min vildaste fantasi att han skulle sova som en stock efter det, men icke. Min snälla mamma och pappa tog honom i vagnen så badade jag, Mr Right och Moa en stund. Hon skrattade så hon tjöt hela tiden och tyckte nog det var riktigt underbart att bara få ha mamma och pappa för sig själv. Sedan bidde det middag hos min mamma och pappa. Tusen tack för allt idag mina kära och snälla päron! Maten var jättegod.

mR Right gick iväg till Bypuben (ha ha, det finns faktiskt en sådan här) efter att Moa och Hugo somnat. Han skulle lämna ett plakat som han gjort och säkert blir det att snacka lite skit med byborna. Inte direkt ett intresse jag delar, ok, kul att gå dit och ta en öl eller så, men hellre på sommaren. Ganska skönt när det bara är tyst ibland. Så nu sitter jag i hur sunkiga kläder som helst och knapprar på datorn. Har njutit av en kopp varm choklad och ska snart krypa ner i sängen och läsa. Ibland gillar jag verkligen sådana kvällar, att bara få vara i tystnaden. Lite konstigt, jag som annars hatar att vara ensam och alltid vill ha folk runt omkring mig.

Imorgon bitti ska jag iväg och träna simning! Kul. Läääängtar redan. Men om tolv timmar är jag typ färdig med det... det gäller att tänka framåt...

Och nu är det påsk! Lite middagar hit och dit med släkt och vänner. Och dessutom ska jag jobba på lördag!!!!
Hoppas ni alla har en bra kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0