Godmorgon!

Ännu en ny dag och solen skiner från en blå himmel. Känns ju nästan som det var evigheter sedan.

En kort resumé från natten... Var ute och rensade ogräs till tio samtidigt som vi brottades med myggen. Tokmycket mygg. Hatar dem, myggbetten jag får blir stora och jag river på dem tills det går hål... Men snart lär den sässongen vara över.

Hugo sov som en stock, dock vaknade han till vid tre men somnade raskt om. Värre var det vid halv fem. Jag höll på att "buffa" honom i rumpan i en timma innan han sov vidare till åtta. Så jag tycker ändå att det var ok. Beror ju på vad man jämför med. Men jag tänker inte ge mig och ta upp honom, nu ska vi ha ordning på detta med nätterna. Nappen tar han fortfarande inte så jag antar att vi bestämmer att han får sluta med den nu. Barn har ju vid sex månaders ålder inte längre något sugbehov så det känns ganska dumt om vi ska ta fram den sedan igen... Han får väl dras med sin lilla snuttefilt. Nu sover han igen, men det tog ett tag för honom att somna. Skulle lagt honom lite tidigare, men det kom saker emellan och då blir det genast lite övertrötthetsgråt.

Ska väl kämpa mig ut och fortsätta rensa. FXN vad tråkigt, men det måste göras. Skulle hellre ta bokaen, Trasig, som jag nu håller på att läsa och sätta mig i en solstol... Men men, den tiden kommer. Men jag är TRÖTT nu.

Moa är ute och leker. Så stor och självständig hon blivit. Klär på sig själv och städar utan att man behöver be om det. Frågar om hon får gå ut och sedan leker hon med sina kompisar oavbrutet. Aldrig något tjafs utan de leker hur bra som helst. Kommer in och äter och sedan ut igen. Ibland märker man att hon vill ta det lite lugnt och då brukar hon komma och fråga om vi kan gosa en stund. Sedan är hon nöjd och ut med full fart igen.

På måndag börjar hon på dagis igen. Jag hoppas att jag och Moa ska kunna åka utomlands i höst. Bara vi. Visst skulle Hugo kunna och få följa med, men det blir inte detsamma för Moa. Jag skulle ju inte kunna ägna mig så mycket åt henne som jag vill. och vi har ju alltid åkt en gång per år, bara hon och jag. Så jag hoppas att mamma kan ta Hugo om hon är långledig. Det skulle vara drömmars.

Näpp, nu väntar ogräset och sedan ett besök hos min underbara vän och kollega och hennes barn!

Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0