Hemma igen!

Så vad snabbt en vecka går. Det är inte klokt och eftersom en vecka går så snabbt så har jag nog börjat förstå att tiden bara rinner iväg... Ha ha! Alltså allt går alldeles för fort!

Det var väldigt konstigt att åka iväg och lämna familjen hemma. Jag alldeles själv, och tänk, jag kunde fortfarande stå på mina egna ben utan att ha familjen som ett skydd med mig:-)
Det visste jag i och för sig, men nu är det bevisat, jag är en egen person och inte bara mamma:-)

Hur som helst så var det svårast att säga hejdå till Moa. När de lämnade mig på flygplatsen kämpade hon verkligen med att inte börja gråta inför mig. Världens kram och ögonen höll på att svämma över, men det kom aldrig någon tår. Men hon har ringt varje dag för att säga god natt, precis som vi gör om hon sover borta. Så gulligt!

Hugo bara flinade när jag sa hejdå, han fattade nog nada i och för sig. Och Mr Right var nog mest nrevös... Men han klarade det galant, vilket jag så klart visste att han skulle göra. Men visst är det en omställning från att i stort sett bara ha sig själv att ta hand om till att ta hand om två barn med allt vad det innebär. Men han är världens bästa pappa!

Och det bästa av allt var såklart när de på onsdagen kom ner. Helt underbart att få träffa dem igen och alla var som iglar på mig!

Jag måste hur som helst erkänna att det var ganska skönt att få vara lite för sig själv, inte tänka på något annat än att ta min egen väska och se till att jag kom på rätt buss! Men programmet med VM var fullspäckat kan jag lova. Långa dagar i simarenorna. Insimmet var redan klockan åtta på morgonen och vissa dagar simmade jag inte före fem... Mycket folk, bra stämning och bra väder!

Försökte lägga in lite filmer från mitt 400 meterslopp, men det var för stora filer och jag orkar inte hålla på att fixa just nu...

Jag på bana två, andra från vänster innan starten på 400 meter frisim, sista grenen.

Trött!! Vann mitt heat klart, med 13 sekunder och det är cirka 20 meter! Simmade upp mig ordentligt från 27 plats till 14:e så jag är nöjd!

På väg upp (nähä????).

Annars är jag överlag nöjd. Kom 10:a på 800 meter frisim. Det var ett konstigt lopp där jag inte alls vågade ta i från början och typ började ta i efter 400 meter. Men det är bara att ta nya tag och disponera nästa lopp annorlunda.

400 medley simmade jag upp mig från 22:a plats till 11! Det var dödens jobbigt men jag är nöjd med tiden. Hade kanske även där kunnat ta i mer från början, framför allt öppnat fjärilen lite snabbare.

50 fjäril gick uruselt, men jag är ju ingen sprinter. Men 400 meter medley satt verkligen kvar i kroppen.

Simmade 4 lagkapper och fick syra i precis hela kroppen. Bara sprint, men är ganska nöjd med ryggsimmet och frisimmet, dock inte 50:an fjäril här heller. Vi kom som bäst 4:a, 1 hundradel från bronset... Små marginaler här i livet.

200 meter medley var asjobbigt och 400 medley samt alla lagkapper satt kvar i kroppen. Simmade upp mig några placeringar och tror jag hamnade på 17 plats eller så. Men det var långt ifrån bra.
 Och tillslut 400 frisim. Var hur taggad som helst. Lite seg, men ville såååå mycket. Öppnade bra men orkade inte riktigt samtidigt som jag inte hade någon riktig draghjälp i mitt heat. Simmade ifrån redan på första 50:ian och var som sagt 13 sekunder före tvåan i mål. Åhhh, vad jag vill simma 400 meter frisim igen. Det var skitkul.

Kort och konsist en sammanfattning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0