Öppna förskolan

Idag kände sig alla nog piggare i morse än vad vi gjorde igår. Skönt. Men jag känner mig inte så pigg just nu... Hur som helst så för fjärde gången den här veckan  ringde telefonen kvart över åtta, och så klart var det ingen där. Det är någon försäljare, men de lägger alltid ¨på när jag svarar. OCH idag sov vi allihop då. Till och med Hugo sussade. Men inte så länge till efter att telefonen ringt... Grrrrr. Jag bokstavligt talat hatar dessa hemska försäljare. Trots att vi har anmält till NIX... Och varför ringer man samma tid varje dag? Och på morgonen?

Vi bestämde oss för att dra en sväng till Öppna Förskolan. Mycket folk, kul och trevligt. Hugo gillade det verkligen. Jag börjar märka mer och mer att han vill att det ska hända saker under dagarna. det räcker inte riktigt längre med att bara vara hemma. Det är precis som om han blir uttråkad av det. Han kröp/ålade omkring som en galning. Har gått ett par gånger med honom tidigare, men det känns som att det är först nu han verkligen gillar det. Antagligen för att han är större, har större behov av att träffa andra barn som är i samma ålder, ja helt enkelt att få lite stimulans. Med Moa gick vi ofta dit. Men då hade man ju bara henne och inga tider att passa. Nu är det ganska skönt att vara hemma och få lite gjort den tiden hon är på dagis och Hugo sover. Men har tänkt att gå varje måndag innan jag hämtar henne på dagis och fredagar. Det blir nog bra det! Han sov ingenting på förmiddagen, vanligtvis sover han ju nästan tre timmar då... Så nu var han bra trött kraken.

Ikväll blir det pizza och sedan skulle det vara träning som stod på schemat, men antar att förkylningen sätter stopp för det!? Ja ja, kanske åker dit och är lite social. Hur kkul och socialt det nu är att sitta på kanten och flumma medan de andra kompisarna simmar...

Ha en underbar kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0