Torsdagen den 26 augusti

Förkylningen håller i sig, men det skiter jag i. Har kört ett träningsass medans Hugo sov, hör att han håller på att vakna nu... Kanske egentligen inte är det bästa att göra när man inte är frisk, men kroppen får jävligt ont annars och så länge jag inte har jätteont i halsen eller feber så har jag liksom vant mig att träna efter denna sommaren med sjukdomskänsla nästan hela tiden. Men om en vecka ska jag till läkaren och kolla upp så att jag inte går och drar på något. Hoppas faktiskt att de hittar någonting så jag blir av med skiten.

Ojoj, vad arg jag låter, det är jag inte.

Idag blir det annars en lugn dag. Har plockat och fixat lite här hemma efter att jag lämnat Moa på dagis, ska väl fixa lite lunch till Hugo snart och sedan vill jag dricka kaffe! Har blivit en riktig kaffepanna! Det är ju så gott. Får nästan lite abstinens om jag inte får en kopp. Med mycket skummad mjölk i. Gärna en bulle till, då går dagen som smort. Tyvärr inser jag att bullarna sinat i frysen på något konstigt sätt. Kan även uttryckas som att det är dags att baka nya:-) Men inte idag.

Sedan blir det väl lite lek med bustussen. Han älskar att leka titt-ut och gärna så att han kryper och "letar" efter mig. Han skrattar så han kiknar, och lika kul varje gång. Nackdelen är bara att när han inte orkar krypa mer så blir det ålning och eftersom han dreglar kopiösa mängder just nu så blir det som en golvmopp som tar sig fram själv... Allt fastnar och det spelar verkligen ingen roll hur städat golvet än är, hans kläder är ständigt smutsiga...

Han vet också vem som är mamma (jag) och pappa (min Älskade Mr Right). Moa börjar han också förstå nu. Han tittar i alla fall på henne då man frågar var Moa är. Så söt han är min lilla tuss. Och buset bara lyser i ögonen.

Ikväll ska jag till grönan med jobbet! Ska bli sjukt kul. Tänkte preparera mig med lite alvedon. Vi ska köra femkamp och käka middag! Åhhhh, jag längtar verkligen!!!

Om någon undrar hur det är med Moa idag så har hon inte sagt ett ljud om magen...

Väntar även på att mamma och pappa ska ringa. de är och hälsar på min farmor och skulle till Ullared idag! Hade lite saker jag bra gärna skulle vilja ha och då är det ju bra att få höra om det finns. Bland annat VITA body. Faktiskt så tycker jag dessa bodys är bra när han far omkring överallt. de sitter liksom kvar. Och de kostar 19.90:- på Gekås och kvaliteten är bra mycket bättre än HM:s. Då känns det inte som att det gör så mycket om det blir smuts och fläckar på dem.  En klocka vill jag... Ev bilbarnstol till Moa, beror på märket... Och sedan finns det säkert en miljon andra saker som vore bra att ha...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0