Trött på mitt liv...

Varning!!!! Detta blir antagligen inget roligt och upplyftande inlägg för nu är surkärringen och häxans surtant i farten...

Som rubriken antyder så är jag för tillfället less på mitt liv. Det känns helt plötsligt så innehållslöst. Samma samma samma vareviga dag. Och hur ul är det!?

Hugo vagknar 05.41 för att sedan somna om när han får nappen, vaknar vid 7.15 av att klockan ringer. Moa vaknar och Hugo strax efter. Går upp gör iordning mig. Väljer kläder med ett dilemma; Inte för fint för bebisspyor men inte för sunkigt för att lämna Moa på dagis... Roligt val eller hur!?

Bäddar, fixar frukost, äter med två kids som får varandra att dö av skratt medans man själv helst vill dra en sopsäck över huvudet för att få njuta lite av sin frukost som VARJE dag innebär att teet eller den varma chokladen får drickas fisljummen...

Fixar iordning Hugo och byter bajsblöja... Moa fixar sig själv med påklädning och samtidigt får jag njuta till Bolibompa på hög volym...

In i bilen för att lämna Moa på dagis. Hem så sort som möjligt för att Hugo ska få somna i sin säng. DÅ han sover känns det nästan som en fröjd att få vara ute och måla eller rensa ogräs. Det är tyst i alla fall. Sedan blir det lunchdags med bebisen som älskar att leka clown. Men han är så charmig att man kan dö, vilket räddar mig från att få ett utbrott.

Lite bebislek som titt-ut är himlans kul innan det är dags att hämta Moa. Idag var vi och badade annars gör vi någon annan rolig aktivitet och äter så klart Mellis. Mumma med ännu mera lek vid matbordet...

Hugo somnar och Moa vill hitta på något med mig eller någon kompis ute. Jag lagar mat, dukar och städar undan lite.

Hugo vaknar och vi leker en stund tills Mr Right kommer hem. Vi äter under höga toner och han frågar vad vi gjort för kul idag då... Ja, ungefär precis samma sak som igår...

Han diskar och jag stjäl några minuter för att gå på toa. Vilken njutning att få sitta ENSAM på badrummet. Ha ha, trodde aldrig jag skulle gilla mitt badrum så mycket. Sedan drar han ut i trädgården, Moa far ut som ett jehuj för att honna leka lite till och Hugp och jag leker, gungar och badar innan Moa kommer in. Då är det dags för pyjamas och gröt för den lille mannen och sedan Godnatt. Och så Moas tur. Hon är ju stor nu så hon får mysa lite med mamma. Hennes halvtimme mellan sju och  halv åtta:-) Saga och godnatt.

Sedan plocka plocka plocka undan. HATAR att vakna med en massa saker här och där.

Hinner jag blir det en trevlig tur ut i trädgården för att rensa...

Mr Right kommer in vid tio för då är det för mörkt för att se då han snickrar. Han duschar och sätter sig i soffan och vi pratar lite tills vi går och lägger oss...

ETT JÄVLA ROLIGT LIV VA`!?

Usch så hemskt detta låter. Egentligen är det inte det. Jag gör en massa trevliga saker, Älskar min familj, har underbara vänner och ett jobb jag gillar. Men just nu känns det så tråkigt. Det händer ju ingenting utom barn barn barn. Och jag vet att jag har valt det själv och jag vet att vi måste bli klara på tomten och med garaget, men hallå, jag finns ju här med... Mina dagar har sett ut så här sedan jag kom från VM, 2 veckor nu.

Ibland kan jag bli lite avundsjuk på min Älskade Mr Right som kan sitta i lugn och ro och äta frukost innan han åker till jobbet. Det är tyst och ingen snattrar konstant. Han är på jobbet hela dagen, komme rhem till ett dukat bord (han har aldrig bett om det, men det är middagstid och barnen måste ju äta liksom vi...) och umgås med barnen en liten stund. Då är de oftast på ett strålande humör eftersom de är mätta och belåtna. Sedan går han ut och jobbar här hemma... Och så står man där.

Nu vet jag ju att han gärna inte vill stå ute och jobba här hemma... Han skulle gärna göra något annat.

Men vet ni, imorgon börjar simträningen igen!!! Jag tror att träningen är min räddning. Jag mår så mycket bättre, rensar huvudet när jag simmar och blir så mycket åiggare och gladare av det. En himlans tur att det inte var längre vila efter VM...

Så, ett bittert inlägg. Men kanske känner ni igen er i detta... Antar det.

 

Jag vill ha lite rolig spänning, och på söndag är det middag med mina bästa tjejer och min bror fyller år, sedan blir det Grönan med jobbet under nästa vecka. Så det är faktiskt egentligen inte alls synd om mig:-)

Hoppas ni haft en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Tova

Usch, förstår precis hur du känner dig. Ibland har man riktigt jävliga dagar... men det positiva är väl att det känns ännu bättre är det väl händer något bra. ;)

Och visst är det skönt att ha nån sorts hobby att "fokusera" på, dessutom är ju träning alltid underbart när det gäller att rensa tankarna :)

Kram

2010-08-19 @ 21:40:35
URL: http://trasslet.se
Postat av: Ullis

Bra, uuuut me det.

Livet är inte alltid tipptopp som många försöker få det till... Ibland känns livet bara som ett stort mörker hur ogärna man än vill känna så.



Hoppas det kommer att kännas mycket bättre med lite egentid på träningen!!!

Massa KRAMAR

2010-08-19 @ 23:35:14
URL: http://ditasthoughts.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Känner igen det där, medans våra 2 var små. det var så himla centrerat kring dem ( det är det fortfarande fast dom är 11 & 7) fanns inget annat & när man väl gjorde något levde man på det i månader ;) det går upp å ner. Dina 2 är så små än. Kan du ha möjlighet till barnvakt kan det lyfta ens liv. Vi hade inte det, så de var många tunga år. Nu klarar dom sig korta stunder så jag ensam kan få åka å handla om inte mannen kommit hem. Jag släpper dom mer & mer. Det kommer en tid du kan det med, men det är många år kvar. Du kommer inte ens märka att allt blir lättare....men jag lovare, det blir det!!! Du vet, du är inte ensam! kram

2010-08-20 @ 06:07:29
URL: http://nillanliv.blogg.se/
Postat av: Daniella

Hur gick VM föresten??

Glömde fråga igår, sorry!

//KRAM

2010-08-20 @ 12:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0