Hemma igen!

Nu har jag besökt byfesten, lämnade dock in handduken då de flesta började bli lite smått runda under fötterna. God mat, kycklingfilé med ugnsrostade grönsaker och stekta hela potatisar med rösvinssky, mumma! Tvingade Mr Right att köra mig hem, vågade helt enkelt inte åka själv med Hugo då jag antog attd et drivit igen av snö. OK, vi har ca 800 meter hem, men att köra fast eller i diket alldeles ensam med en liten i bilen kändes inte så bra liksom. Men nu är jag hemma. Moa hade somnat tidigt och vi hade lovat henne att bara få sova med mig i natt så nu ligger hon i vår säng och sussar. Hugo har inte vaknat sedan festen, sambon är tillbaka på festen och dricker säkert en och annan god öl... Vill med ha:-) Längtar verkligen efter att få ta en öl eller två eller varför inte ett glas gott rött, vitt eller rosé.... eller kanske ett av varje... Gud, det skulle vara så mysigt. Vi brukar ganska ofta på fredagar eller lördagar njuta av lite vin och ost och kex, men nu känns det som att vinet lyst med sin frånvaro i snart ett år. Gillar de där kvällarna skrapt. Då man myser med god ost och dricker lite vin och bara pratar om allt med varandra. Mysfaktorn är ganska hög då. Att få bli lite lagom lullig och ha så kul, bara vo två eller tillsammans med några härliga kompisar. Det är kvalietetstid det.-)



Oj, inser när jag läser ovanstående att jag låter desperat efter alkohol eller som en alkis, mend et är jag verkligen inte. Inte ens desperat, bara att det skulle vara otroligt gott att njuta lite av stämningen med ett glas vin. Min tid kommer dock och eftersom jag varken ska vara gravid eller amma någon mer gång i livet efter detta så känner jag ingen större panik över att få intaga alkoholhaltiga drycker. Därför ska jag göra mig en kopp varm choklad med grädde i. Sedan ska jag krypa upp i soffan och invänta herrarnas dubbeljakt från OS och invänta matning av Hugo så han kan få på sig pyamas någon gång idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0