SAAB 95 till salu!

Åhhh, nu har det hänt igen. Den berömda bilen har strejkat ihop ytterliggare en gång för oss. Och så klart då vi är på väg någonstans och har en aningens bråttom... Japp, kom tio meter innand et rök och luktade bränt och verkligen bolmade ur avgasröret. Shit, det såg ut som värsta snömolnet. Igår märktes ingenting när jag var ute och åkte.

Vi skulle in till Barnmorskan och hade lite brådis med tanke på vädret. (Jag var ju bara tvungen att komma på att jag behövde duscha precis innan vi skulle till att åka... Kan ha varit en bidragande orsak till att vi hade bråttom...). Ja ja, bilen gick inte att åka i och Mr Rights jobbarbil hade frusit ihop så den ville inte under några omständigheter starta... Bra. Jättebra om vi skulle behövt åka in till förlossningen. Verkligen kanon och säkert känns det som... Hur som helst så fick vi låna grannens bil. Tack tack tack!

Så nu vill jag ha en ny bil. Eller det är ett måste rättare sagt. Saaben har kostat oss enormt mycket pengar i reparationer. Och det är inte första gången, och säkerligen inte den sista, som den går sönder. Troligtvis så läcker den olja någonstans och då avgasröret blir varmt så ja, då kan ni ju räkna ut själva vad som händer.

Det mest ironiska i hela situationen är att vi bara för ett par dagar sedan sa hur bra den gick nu och att den aldrig gått bättre... Ha ha, tji fick vi. Den kostar oss ingenting, utom alla reparationer, så vi sa att vi har kvar den tills den strejkar totalt och inte ens rullar. Men nu är mitt tålamod slut. Vi säljer den i befintligt skick och det bästa är om man bogserar bort den härifrån plus gärna kommer med en ny fin och SÄKER bil i inbyte...

Bilar ska bara rulla, finns det någon sådan garanti?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0