Framsteg för vår lilla vilding

Herregud säger jag bara, vad ska det bli av min lilla lilla tuss!? Vilken skillnad från hur vi kommer ihåg hur Moa var i samma ålder. Hon var lugn, låg på samma ställe, eller satt snällt still i babysittern, glad för det mesta dock kanske något mer uttråkad på kort tid. Men här har ni en riktig liten vildbase. Sätter vi honom i Babysittern och spänner fast honom är han ganska snart ur den ändå... Han får ner alla figurer i ena babygymmet inklusive "öglorna" de hänger fast med... De är S-formade... Ligger han i Babygymmet så är han snart någon annanstans, han tar sig än så länge rullandes dit han vill... Idag kröp han första gången... Innan har han stått på alla 4 och gungat och liksom hoppat som en groda och dyker rakt ner i madrassen eller på filten, upp igen och bara skrattar... Tur att han än så länge inte är så stark så att han orkar så långt. Sitter han i gåstolen så hittar vi honom någon annanstans än där vi lämnade honom... Han badade i badkaret innan han somnade och jisses, det var hela havet stormar... Han blir aldrig uttråkad och det färstår jag så som han håller på. det ena upptåget efter det andra och alltid så underbart glad.

Men jag undrar så vart detta ska sluta!? Jag kommer garanterat inte få en enda lugn stund som mammaledig mer... Kanske dags att lämna över till Mr Right!? Antar att jag kommer att få springa som en tok. Och barnsäkra hemmet är garanterat någonting vi måste göra typ nu... Med Moa så behövdes aldrig det. Hon har i stort sett aldrig rört någonting som hon inte får. Då var det bara att säga ajaj och så slutatde hon. Men så antar jag att det inte kommer bli med Hugo. han kommer garanterat vara på ALLT och pilla och se hur saker och ting fungerar. Idag hittade han en liten liten lapp på en leksak (där det står tvättråd osv) den undersökte han i minsta detalj länge länge.

Vi har sänkt spjälsängen och det går inte att ha honom "lös" i vagnen heller. Han sätter sig nästan själv, orkar dock kanske bara någon minut än, men snart så antar jag att han sitter själv.

Oj oj oj... Vilket inlägg, men det är sådan han är, min lilla tuss... Som förresten inte är så liten längre. 8220 gram och 66,5 cm lång, Moa var lika stor när hon var 9,5 månad, Hugo är fem... Ha ha! Dock ligger han ju exakt på normalkurvan och Moa var liten och ja, jag vet, man ska inte jämföra, men det är lätt att göra det.



Ha en bra kväll, nu väntar poolmontering!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0