Kvavt!

Idag är det tryckande kvavt här! Solen skiner om vartannat, men faktiskt ganska skönt när den är bakom molnen... Det är ju dundervarmt ändå! Och det är jag som säger att det är skönt när den är borta... Ha ha!

Morgonen började tidigt, eller det var nog natt när den började här. Hugo som väldigt oroligt i natt och har verkligen ont i sina små ben. Febern har gått ner lite och det är skönt, men han som oftast sover på mage gör inte det nu, så fort han lägger sig på mage blir han ledsen, så jag antar att det gör ont. Stackarn. Han sov till sju som vanligt, men hade varit halvvaken och gnytt 100 gånger innan kändes det som. Var typ bara lugn när han låg så tätt intill mig som möjligt... Gissa om det var varmt!? Svettades ett par liter, äcklig känsla av att vakna och vara tvärblöt mellan brösten... Ha ha. (Blähhh). Ändå hade vi alla fönster i huset på vid gavel. det hjälpte föga. Det enda positiva i detta är att min kropp njuter! Så jag klagar inte, hellre varm än att ha ont!

I morse var det dags för simskolan! Kul! Åhhh, vad jag gillar det! Så roligt! Alla små barn var superduktiga. Alldeles lagom i vattnet och solen sken just då så det är underbart. Ett bättre sommarjobb kan man inte ha om det är fint väder!
Leka och plaska i vattnet och de fattar inte ens vad de gör... De lär sig simma såklart, men inget är mer effektivt än att leka fram det. de blir mer avslappnade och de tycker det är roligare. Så idag har vi lekt groda, delfin, ubåt osv... Skitroligt! OK, man kan tro att jag var yngst... Ha ha!


Sedan har det varit fix med papper, dels för simskolan och alla försäkringar men också med Försäkringskassan. Jag hade plats 348 i kön... Tur att de kan ringa upp... Men jag fick vet adet jag ville och inser att vi har en massa dagar kvar för Moa, typ 90 st och att vi bara tagit ut 48 för Hugo. Skulle alltså kunna vara hemma till och med januari 2012... På ett sätt skulle jag vilja det, perfekt att vara hemma första terminen Moa går i skolan, men tror att Hugo behöver dagis från augusti 2011 och inte vill jag vara hemma utan dem... Ja ja, perfekt att ha en massa dagar i alla fall! Nu ska jag bara sno Mr Rights också, så har jag hur mycket dagar som helst:-)

 

Nu väntas en vän hit för att äta lite jordgubbar och sedan bär det av till träningen. Trött i kroppen efter gårdagens pass och för lite sömn, men det är väl då träningen tar som mest, när det tar emot som 17????


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0