Ny vecka, nya tag

Japp, då var vädret sämre och värken kom med regnet och blåsten, men det är fortfarande bra om man jämför med hur det varit, så jag är nöjd!!!

Igår följde min kära Mr Right med till Vallentuna för att jag skulle simma lite i 50-bana. Men gud så kallt det var. Tempererad pool, ja jo tjena... Det var runt 16-17 grader i vattnet, betyldligt kallare än i luften och igår var det inget vidare skönt ute... Men jag ger mig ju aldrig, så det blev en timmas träning, lite lättare pass eftersom det är på toppningsperioden nu. Var bara tvungen att köra 2 400-ingar medley bara för att se att jag verkligen orkar det. Och visst det gör jag, men frågan är till vilken fart jag kan hålla!? Bävar verkligen för just 400 medley. Men det är bara att rensa skallen och simma på... Bara 100 fjäril är över så kan jag ju ta mig igenom resten på vilja, men jag vill ju simma snabbt!!! Sedan körde jag en hel del 50-ior med lite olika fart. Kändes ändå lite ok!

I alla fall så åker jag redan på fredag. Alldeles ensam och bor en natt på hotell för att sedan simma 800 frisim på lördagen. Insimmet är klockan 8.00 och jag antar att jag simmar runt fyra på eftermiddagen. Simmar i näst sista heatet eller vad det var och har för mig att det var 75 heat... Herregud vad mycket folk. Det är ca 750 stycken anmälda alltså. Bara på 800 meter frisim. Inte klokt. Men kul ska det bli!

Idag blir det simma av igen. Det är så skönt att veta att det nu är kort pass. Även om det är mycket snabbhe vilket gör en trött så är det inte alls lika tugnt som passen man kör under uppbyggnad och kondition och framför allt inte lika döjobbigt som syrapassen.

Det är i alla fall sjukt kul att simma just nu! Känns konstigt att träna som 17 en vecka till och sedan tävla och efter det ha lite semester från simningen... Skönt att ha kvällarna hemma med familjen men känner jag mig själv rätt så kommer jag klättra på väggarna. Men man måste avstå ett tag, dels för att hitta suget och jag måste verkligen bli av med skiten jag har i kroppen.

Så vad ska händ aidag!?
Jo, jag ska handla en golvmopp och rosjord så vi kan plantera de små buskarna jag fick av simskolebarnen. Tomten ute börjar ta form och hela lördagens krattade jag jord som Mr Right lagt ut, helt slut blev jag kan jag lova. Men gud så skönt att det snart är klart. Lite gräs och kantsten så kommer det bli superfint!

Nu ska jag borsta mina tänder och passa på att plocka lite här hemma!

Ha en underbar dag så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0