Mycket ska man hinna med

En helt vanlig dag just nu:

* vakna och fixa iordning mig själv
* plocka fram frukost. Här börjar oftast första utbrottet från Moa...
* äta, plocka undan, torka av osv
* amma Hugo samtidigt som jag lyssnar på ännu ett utbrott av Moa för att hon inte har en enda tröja hon kan ha eller att alla strumpor åker ner, skaver... eller att byxorna/tightsen korvar sig...
* byta och klä på Hugo
* Borsta Moas tänder, sätta upp håret, diskutera VARFÖR man ska göra det, stoppa i nappen på Hugo 200 gånger
* Bädda och plocka upp alla kläder Moa har rivit ut ur garderoben i sin ilska
* Byta bajsblöja på Hugo medan Moa har ännu ett hysteriskt utbrott om att det inte går att ha overall på sig och att kläderna hon äntligen accepterat att ha på sig inte är bra...
* Få in dem i bilen och se till att allt är med, skidor, stavar, vantar, apor, skötväska och jag själv...
* Lämna på dagis
* Till sjukhuset med Hugo och få¨inhalation
* Amma och byta blöja...
* Städa huset (i alla fall torsdagar) och tvätta, maskinen börjar snart brinna av överanvändning...
* Tänka på middagen, vad ska vi ha idag...
* ta en liten stund av mys med Hugo, där är jag just nu...
* hämta Moa på dagis
* få i henne mellis
* handla
* till sjukhuset för ännu en inhalation
* amma
* hem och laga mat, middag, ta diskussion om vilken gaffel Moa ska äta med...
* Familjetid tillsammans med mat, prat, spel saga osv
* få Moa i säng
* dö i soffan...

OK, alla dagar ser inte ut så här, jag far omkring väldigt mycket och fikar med vänner och så, men just nu har jag spunk och överdriver lite... Skulle vara bra skönt att vakna en morgon och gå upp innan alla andra och äta frukost i lugn och ro, fixa sig och åka till jobbet. Komma hem och äta färdiggjord mat och sedan mysa med familjen...

Men jag klagar inte annars älskar jag mitt liv just nu:-)

Har i alla fall en plan på att ut och skida lite medansmaten står i ugnen om nu Mr Right hinner hem i tid.

Hoppas ni har en underbar dag!

Kommentarer
Postat av: mia

Har ni något sånt här bärsele till Hugo? du vet sånt man har på magen? :) Ta med det isåfall i helgen så ska jag gå runt med han på magen hela tiden :) Kommer sno honom från er, bara så ni vet :D haha. <3

2010-03-11 @ 14:34:56
URL: http://miazetterstrom.blogg.se/
Postat av: Ullis

Verkar inte gå att kommentera på din dag vissa dagar... Skulle skriva KRYA PÅ DIG HUGO igår, men det kommer idag istället!!!

Hoppas hela familjen mår bra!

Ha en skön helg!!!

KRAM

2010-03-12 @ 10:39:53
Postat av: Ann-Sofie

Ja... Jag känner igen schemat... Man är helt slut på kvällarna när man är inne i den perioden av sitt liv. Som tur är så går den över, men den är så jobbigt precis när man är inne i det... Ha en underbar helg!

2010-03-12 @ 10:50:17
URL: http://ansoni.blogg.se/
Postat av: Therese

hej! Allt bra idag=)?

2010-03-12 @ 10:56:55
URL: http://thereseofsweden.blogg.se/
Postat av: lukes

Jag klippte mig igår och nu skulle jag vilja veta vad folk tycker om mitt hår? Är det fint eller fult? :)

2010-03-12 @ 11:43:08
URL: http://lukes.devote.se
Postat av: Ann-Sofie

Sv: Jag det är lite som att välja mellan pest eller kolera. Är man alldeles ensam i huset så får man inte ett "jota" gjort. Man kan inte koppla av. Visst är livet konstigt???

2010-03-12 @ 13:08:05
URL: http://ansoni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0