Mysstund med Moa

♥♥♥

Nu har jag och Moa myst med frukost i soffan på en tisdag!!! Hon tyckte det var riktigt mysigt och Hugo somnade om efter att han ätit vid halv sju. Man får ta tillfällena i akt även om jag hellre (som alla småbarnsföräldrar önskar)legat kvar i sängen och slumrat lite till jag med. Lyckades i alla fall sova två timmar i natt utan att vakna av värken. Kan vara träningen igår som spelade in...

Hur som helst, tänk att en frukost i soffan kan få en fyraåring så nöjd!!! Det är så skönt, hon är sitt gamla vanliga jag igen och det känns som hon landat i rollen som storasyster. Nu får vi åter höra hennes härliga pärlande och bubblande skratt. Det värkte i hjärtat av att se henne så sorgsen ett tag. Glimten i ögat har kommit tillbaka och jag hoppas att den är där för att stanna. Visst hon har fortfarande sina små trotsutbrott när det gäller kläder och knölighet under overallen... Men det känns ganska naturligt och vanligt. Min lilla docka ser ut att må bra igen!

Tänk vad maktlös man är när man ser att allt inte riktigt står rätt till med de små. De vet ju oftast inte själva vad som är fel och kan ju inte riktigt förklara känslor och det som de går igenom.

Denna lilla stund var även mycket värt för mig. Vips så är hon borta och skrotar i sitt rum. Mitt hjärta svämmar över av kärlek...


♥♥♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0