Planering inför Dop

Att det ska vara så svårt att bara ta tag i en del saker. Men nu har vi lyckats enas om en helg att ha dop för Hugo. Vi har enats med kyrkan, bygdegården och våra egna "scheman". Den 22 maj blir det dop för det lilla gossebarnet. Lite väl sent tycker vi egentligen, men det fanns inga andra tider där allt klaffade. Tyvärr har jag hört att min alldeles underbara Klara Kluck ev inte kan komma, vilket gör mig lite ledsen, men så är det ibland. (Förlåt för att jag sagt den 1 maj tidigare och ni hunnit boka biljetter, jag hoppas det löste sig med dem....)

Nu MÅSTE vi bara få ut inbjudningarna. Ska försöka ta ett bra kort på den lilla och fixa med detta i veckan. Det blir dock inget stort dop, bara släkten, det är så vi vill ha det och både jag och Mr Right anser att det är en familjehögtid samtidigt som skulle vi bjuda in kompisar så hade kyrkan varit överfull...

Hur som helst så ska vi ha två stycken sånger (bara vi hittar någon som kan sjunga dem...). De två låtarna är "Det är Du" med Shirley Clamp, den hade vi till Moa med och vill därför ha den även till Hugo, sedan blir det "Lilla Ängel" med Angelita Nooni. Den sistnämnda ÄLSKAR jag verkligen, hur fin som helst och precis så det var!


Dopklänningen fick jag med från farmor så den finns här den med. Alltså i stort sett bara inbjudningar och mat kvar...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0