Drygt 2 timmar senare

...sover min söta goa lilla tuss fortfarande. Jag har inte riktigt hajjat detta, men så fort Moa inte är hemma sover han som en stock. Precis som att han inte har tid att sova när hon är i huset. Igår sov han typ ingenting på hela dagen. Men så vips så har inte ett ljud hörts sedan kvart över nio... Konstigt. Men man kan väl gissa att han passar på. Eller också är han bara snäll mot mamma...



Jag kan inte heller förstå hur en så liten krabat kan lämna så mycket söta spår efter sig överallt!? För det första sätter han gärna just nu en snorloska på mig så fort jag satt på mig en ren tröja, drar med sig saker överallt, går med sin söta lilla gåvagn och liksom sprätter de saker som ligger på "flaket" efter sig. För att inte tala om när han äter. Då är det mat överallt minsann. Men vad gör det!? Hellre en liten buse som är pigg och glad än en liten parvel som inte mår bra.

Men ändå, dessa stunder då han sover och jag får en liten stund för mig själv är verkligen underbara. Jag kan göra vad jag vill. Ofta blir det ju städa och plocka undan alla hans små söta spår... men sedan blir det lite träning, plugg och surfa i lugn och ro. Nu väntar kaffet och jag ska göra ett försök till att skriva nästa tenta... Har läst det mesta för att börja på den, så vi får se hur det går. Har blivit avbruten tre kvällar i rad då jag bara öppnat boken av den lille mannen som vaknat och gallskrikit. men kanske inte så lätt om man är dålig... Så vågar jag göra ett försök!? Jag börjar i alla fall... med kaffet.

Ikväll blir det Mora Träsk! Ska faktiskt bli en mysig liten familjeutflykt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0