Igen...

Tro det eller ej, men nu ligger vi i halsfluss igen, hela stora lilla familjen. Mr Right började bli dålig ett dygn efter sista penicillinet och jag tre dagar efter och Moa fyra dagar efter... Så idag var det bara att packa in alla i bilen och åka till doktorn. Fasen, man blir ju ruinerad av att gå dit och sedan hämta ut penicillin... Stamkund snart då:-)

Hur som helst så var jag en sådan där jobbig mamma som stred för allt i världen för att de skulle ta ett prov på Hugo med. De ville inte det först eftersom han var så pigg så... Men tillslut när jag förklarat och blivit lite smått irriterad så gick de med på att göra ett halsprov på honom med. Om något lite motvilligt och surt...

Han var så duktig så, gapade och sa AAAHHH precis som när vi borstar tänderna. Och vet ni vad, hela tjocka bunten hade halsfluss igen. Så troligtvis är det Hugo, lilla tussen, som varit smittbäraren... Kunde de inte kollat honom typ i maj eller så!? Men man lägger ju hela sitt liv i läkarnas händer. Man är så maktlös när det gäller sådana saker.

Nu hoppas jag verkligen att vi blir friska. Jag orkar inte vara sjuk mer, det räcker med värken. Och dessutom drar jag snart till CPH och simtävlar. Ska bli jäkligt roligt och framför allt festen på kvällen. Hoppas hoppas hoppas bara att jag är pigg och frisk då det är dags!

Nu blir det en myseftermiddag med Moa i soffan och någon mysig Astrid Lindgren film. Gissa om hon är ynklig idag!? Dessutom tog det typ 15 minuter att få henne att gapa då de skulle ta halsprovet. Genomsvettig mamma med två ungar i knät, var av en galltjöt och vägrade gapa...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0