Plugg!!!

Japp, kommer ni ihåg att jag för ett litet tag skrev att jag behövde aktivera min hjärna lite!? Jag lovar, det behöver jag. Blir tokig annars. Tyvärr hade ju ansökningarna för hösten stängt för länge sedan. Typ i april eller så... Gäller att vara ute i god tid. Men jag chansade och kom in på de jag valde. Vissa kanske mer lockande än andra. Men nu har jag valt två stycken. Det blir ännu en kurs i Etik- och människosyn och sedan en helt ny grej för mig, Kriminologi. Spännande.

Det dumma är att jag har endast 30 hp kvar (före detta 20 poäng innan de gjorde om systemet) till en kandidatexamen i Beteendevetenskap. Vad dum man egentligen är som inte läser klart det...

Jag har läst Pedagogik A och B, Sociologi A och B, samt Psykologi A. Så alltså fattas C-kursen i Pedagogik eller Sociologi. Men jag vill ha kandidatexamen med full poäng i Psykologi. Tanken är att jag då ska läsa B och C kursen där, men då tar det längre tid. Vilket är mest värt, att satsa på det jag vill eller att få examen så snart jag kan!? För mig det första alternativet. Eftersom jag har ett jobb jag älskar och inte måste bli klar och jag gör alltid det jag själv tycker känns bäst... Men jag får se vad det blir för kurs i vår. Måste fundera lite.

Jag har även läst en massa inom etik, organisation och ledarskap, människosyn osv... Bra komplement till Beteendevetenskap tycker jag!

Och jag har ju min kära turismutbildning att luta mig mot... Den läste jag efter gymnasiet och det andra har jag läst samtidigt som jag jobbat eller då jag varit mammaledig.

Jag vill jobba med resor, just nu det roligaste som finns, men jag är oerhört intresserad av möten mellan människor, relationer och hur man kan utveckla det, vad som får männsikor att göra si och så, få mäsnniskor att växa och utveckla sig själva, inte vara så enkelspåriga osv. Detta vill jag kombinera med resebranchen i någon form... Just nu lite kaos inom mig och det finns en sak som utlöst det, men kan inte gå in på det just nu.

Ja ja, vi får se vad det blir.

Nu måste jag väcka min lilla skrutt, han har sovit i över två och en halv timme... Galet efter att ha sovit 12 timmar i natt, men jag måste in till stan och träffa min underbara vän och sedan blir det bibblan för att se om jag kan få tag på diverse böcker.

Yehooooooooooooooahhhhhhhhhhhhh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0