Vadan alla poliser i byn!?

Skulle bara in och lämna Moa på dagis och blir stoppad av polisen. Självklart har bruden inget körkort med sig, plånboken låg kvar i skötväskan... Fick blåsa, negativt såklart, och bad tusen gånger om ursäkt för att jag inte hade körkortet med mig. Sa att jag kunde åka den knappa km hem, men det behövdes tydligen inte... Han ville inte heller ha mitt personnummer. Gud, jag måste ha charmat sönder honom...

Ja ja, åker 200 meter till och möter nästa polisbil. Lämnar av Moa och åker hem. Möter först en polisbil som stoppar bilar. Åker en bit till och nu står det två polisbilar där jag blev stoppad. Blir så klart stoppad igen, av samma snubbe. Ber att få åka hem och hämta körkortet (känns bäst för mig själv, men tror inte att han brydde sig det minsta...). Så hem och tillbaka igen. Men hallå, poliser här i byn... Har väl aldrig hänt tidigare... Och det skumma var att han liksom inte brydde sig om att jag inte hade körkortet med mig, det är väl böter på det annars!?

Gissa vad alla kommer att prata om här? Ögonen på Moa var i alla fall STORA. En livs levande polis som pratade med mamma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0