Måste ventilera...

Inte klokt, kan de inte bara säga vad som gäller...

Jag är minst sagt arg och det är sällan jag är det om det inte är saker jag verkligen stör mig på. Känner att snart kommer detta gå ut över någon annan stackare...

Men för att göra en lång historia kort:

Redan i höstas frågade jag om det fanns någon möjlighet att kanske få hämta Moa vid tre på dagis och kanske lämna henne lite senare än nio, jag fattar ju med att har man 15 timmar så har man. Detta på grund av att jag pluggar och gör det när Hugo sover och den lilla mannen vill gärna sova till kvart i tre typ. Förr gick det att han sov två timmar på förmiddagen och två timmar på efetrmiddagen, men inte nu. Och jag kan ju för fasen inte tvinga honom att äta lunch tio när han inte vaknar före halv nio och äter frukost då för att han ska få sova innan 14.... Ja, ni fattar hoppas jag. Till saken hör ju att jag HAR RÄTT att ha Moa på dagis heltid efetrsom jag studerar, men har liksom inte behövt det och det vill jag ju inte heller. Men i alla fall så frågade jag om det var ok att ha henne 10-15 nu den månad hon har kvar så att Hugo kan få vakna av sig själv och jag hinna plugga... Ja, sa den snälla fröken, men idag visade det sig att det inte gick... Hon hade lovat för mycket... Jaha, tack för den. Vi är ju typ de som alltid följer tider, har ordning, aldrig missar något, tar med halva avdelningen hem och hämtar Moa så fort vi kan. Vaknar Hugo ett en dag så hämtar jag ju henne då.

GRRRRRRRR.

Tog saken i egna händer och mailade/ringde rektorn som så klart säger att jag kan ha henne där till 15 VARJE DAG bara jag abonnerar på den tiden. Varför har ingen jäXel berättat det för oss!? Jag antar att de vill ha barnen där så lite som möjligt, alltså mindre att göra... Det hade ju besparat mig en massa stress och framför allt att kunna plugga det jag tänkt medans Hugo sover de timmar han behöver...

Ja ja, känns det egentligen värt att bråka om då det är en månad kvar!? Annars gillar jag ju detta dagis och denna personal, men det kan lätt bli fel på vägen. Jag har ju ändå väckt honom i stort sett sedan hans första vecka i livet... Varje dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0