Hur typiskt är det inte!?

Jaha, Hugo har inte varit sjuk sedan i januari, då han hade ett ganska allvarligt kruppanfall, men sedan dess har han varit en frisk liten buse. Men vad händer nu när jag äntligen ska jobba lite, inskolningen har gått bra likaså skolstarten för Moa, men jo visst, då ska unge herrn passa på att bli sjuk. Krupphosta och snorig samt lite feber.

Ghaaaaa, hur typiskt är inte det? Och hur pinsamt är det inte att behöva strutta hem från jobbet på grund av sjuka barn när man vet att man behövs där???? Inte riktigt vad jag hade räknat med, dessutom hade jag verkligen sett fram mot att jobba några dagar nu. Men icke.

Så nu sitter jag här, städat huset, vilket i och för sig är bra, lekt med en gnällig Hugo, tittat på Stora Maskiner typ 200 gånger och betalat räkningar. Hugo sover och ska kanske ta och unna mig en bulle idag!? Ska liksom bli lite ändroing på det där med att trycka i sig typ tre bullar varje dag... Men idag ska jag nog äta lite bullar som tröst för att jag inte får jobba:-)

Skulle ju kunna ta tag i psykologiboken... eller också kommer somna på soffan efter tre nätter av vaj´kenhet med en hostande liten hund... (Hugo låter just nu som en skällande hund i och med kruppen...).
Vi får la se hur detta slutar, har jag tur så vaknar han snart lika gnällig som innan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0