Måndag och galet nöjd!

Känns än så länge som en bra vecka! Bara måndag men jag har ägnat mig åt storhandling och storstädning. Känns sjukt konstigt at vara hemma alldeles ensam då båda barnen håller på med inskolning. Moa var lite trött och lite ledsen imorse. Ville vara med mamma:-) men jag kan liksom inte backa nu, på onsdag ska vi mysa hela dagen då Hugo är på dagis. Men jag vet att hon har det bra på fritids och hon kommer ju bara gå en dag i veckan sedan. Men inskolningen förljer lagens hårda ord...

hugo däremot klädda av sig och travade in. Jag skulle varit med en stund, men behövde inte det. Han kom och krama mig och tittade på mig precis som gå nu då. Min lilla söta gosplutt. Det är inte klokt att jag faktiskt hade lika mycket kärlek kvar till honom som jag hade till Moa. (OBS, HAR!).

Så min förmiddag har minst sagt varit effektiv. Storstädningen var välbehövlig, känns som att det var innan sommaren som vi gjorde det riktigt grundligt. Kyl och frys är påfyllda och ekar nu inte längre då man öppnar. Skönt. Har nog ett stort behov av att ha mycket saker i matväg hemma, tycker det är viktigt. Ska ta och åka och hämta de små nu, sedan blir det bus och träning innan kvällens plugg tar vid. Måste läsa lite nu så jag hänger med. 200%... Känns nästan oöverstiglit just nu. Milda makter, vad har jag gett mig in på?

I alla fall så är jag sjukt nöjd med starten på denna vecka, nu måste jag ju bara kunna va resterande dagar av inskolningen???? Daaaaa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0