Trött

Fattar inte, har svårt att förstå, att jag är så fruktansvärt trött. Undra om min kropp saknar någonting? Jag vet att värken påverkar en hel del och alla sömnlösa nätter av plugg och värk sätter sina spår, men jisses. Inte ens kaffe verkar hjälpa... Illa.

I alla fall så sitter jag och råpluggar inför tentan den 16 januari, jag vet, låååångt kvar, men barnen ska få jullov och jag jobbar ett par dagar under jul och nyår, och det är över 750 sidor på engelska som ska tenteras... Jag har läst allt och ska nu börja få det att fastna. Skrivit sammanfattningar på vissa saker och ska ta tag i resten. Denna form av tentor är inte min favorit, flervalsfrågor, tidsbegränsat och man måste kunna allt för att ens ha en chans att svara rätt. Även om det är svarsalternativ så går det inte att gissa på frågorna. Tiden är knapp och jag har redan ont i magen... Ha ha... 

Det som är sjukt skönt iaf är att allt annat är klart och godkänt, så nu har jag faktiskt bevisat att det går att läsa 225% på en termin och klara det!!! Visst, hårt jobb och mycket slit, men jag har rott i land det och måste faktiskt säga att jag är nöjd, sjukt nöjd!!! Så till alla er som sa att jag tog mig vatten över huvudet, HAHA, jag har till och med fått bra betyg i allt, här görs inget halvdant, och jag känner att jag kan det teoretiskt, men också omsätta det i praktiken.

Så nästa termin blir det också 225%... Skratta ni, men sedan är jag klar, och det har varit värt det. Kommer dock at vara tvungen att läsa en kurs i höst, kanske bara 100% då!? Fast då antar jag att ingenting kommer bli gjort. Bäst under press... Fast skulle ju vara ganska soft att kunna glida omkring på stan och fika istället för att expandera hjärnan... Eller inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0