Dagen igår

Glömde (eller orkade kanske inte) skriva om en kul dag igår. Moas söta kompis sov ju över här. De är verkligen hur söta som helst och dessutom helt underbara att lyssna på. Stora, men ändå, ack så små. Som de sa på kvällen så "skulle de snacka en stund" innan de somnade... Låter som små små trettonåringar, så jag undrar var det ska sluta den dag de är 13 år...

 

Vi tog bussen in till stan, jag fick absolut inte sitta i närheten av dem. De satt så långt bak de kunde komma. Där satt de en timma och "snackade" och var hur duktiga som helst. Sedan var det full rulle på dem tills klockan var efter två på Junibacken. Jag hade mest sjå att hänga med i Hugos tempo. Att ungen orkade utan att sova är ett under, men han hittade sin favopltas; Pettssons hus... Det är en riktig skrot och vad kunde annars passa bättre? Försökte visa honom allt annat, men gång på gång återvände han dit. Supernöjd med att få pilla och plocka med allt.

Vi hann inte mer än ut från Junibacken innan han somnade i vagnen. Tjejerna fortsatte vara duktiga hela vägen hem. Skönt, detta är två tjejer man skulle kunna göra mycket med. Det är skillnad att ta med vissa andra kompisar till Moa, en del skulle jag nog inte ens överväga att ta med, men dessa två skulle jag kunna göra vad som helst med... Så tack för att vi fick låna henne!!!

OK, de badade på kvällen, vilket resulterade i att badrummet såg ut som ett bombnedslag. Badskum och vatten överallt, kläder högt och lågt, mycket högt skratt som ekade genom hela huset, en del at ta reda på, men de hade kul och det tog inte speciellt många minuter att återställa badrummet till det normala!!!





Väl hemma var jag död... fast vad gör det när man har haft en trevlig dag!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0