Effektiv

En eloge till mig själv för att jag varit så effektiv idag! Har hunnit en massa och kvällen avslutades med att Mr Right kom hem (om än vääääldigt trött) vilket var kul. Solsidan och paj i soffan med näsan i boken... Just nu läser jag anknytningspsykologi, väldigt intressant, vilket alla BLIVANDE föräldrar borde läsa!!! Tror i och för sig att jag tar till mig detta på ett bättre sätt nu när jag har barn. Mycket att reflektera över och relatera till.

Kansek så att man ska bli bättre på att leka med sina barn, men jag är ju ingen lekmorsa... OK, köra runt med en bil och säga tut, gå på promenad med dockor eller leka sjukhus ett tag går väl bra, men det är inte min grej. Är nog mer den pyssliga typen, så jag hoppas att mina barn inte ska få anknytningsproblem nu... Eller förhoppningsvis kompletterar jag och Mr Right varandra bra, han är definitivt bättre på att leka riktiga lekar än vad jag är...

Ja ja, som ni kanske märker så har jag läst för mycket psykologi idag... Sätter lite snurr i toppen av kroppen.

Men handlade och bakade paj med Moa och hennes kompis. Det tog ungefär fem minuter att ta sig från bilen in i affären eftersom Hugo stannar och pekar på VARJE bil på parkeringen och säger brrrrr. Stor bil=> att han lägger till pappa efter brrrr.... Pajen var superdupergod, Hugo tittade med stora ögon och skakde på huvudet åt sin gröt, men till slut accepterade han gröten och fick således ingen paj.

Garvade så tårarna rann igår åt Hugo. Han fick en skiva, HUGO, när han fyllde år, vilken han verkligen älskar. Varje dag kommer han med skivan och vill att man ska sätta på. Sedan står han och gungar och vickar på rumpan och slår händerna på låren. Ser såååå sött ut. (tack för presenten, uppskattad!!!)

Men nu väntar sängen så att jag orkar masa mig upp till bassängen imorgon...



Ett helt år sedan... Känns som igår:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0