Hej hopp!

Så var helgen snart till ända... Bara söndagen kvar. Vad vi ska hitta på idag vet jag inte. Nästan lite kallt för att gå ut och leka, men otroligt vackert! borde väl ta tag i pluggandet med tanke på att tentan i ena kursen startar imorgon... Men orkar inte just nu.

Igår blev det en heldag med lilla familjen. Besökte naturligtvis badhuset på morgonen, ett sjukt jobbigt pass som slet i både armar och ben. Var riktigt riktigt trött.

Hem för att packo om väskan och plocka upp resterande familjemedlemmar för en dag i lekens tecken. Först blev det en tur till Vilundabadet i Väsby. Vi tänkte att vi skull testa ett nytt badhus där vi inte varit, men blev tyvärr lite besvikna på just detta badhuset. Tyckte inte att det motsvarade beskrivningen på nätet, men det var ok och efter två timmar där var vi ganska nöjda. Herregud, Moa drar iväg i alla dessa vattenrutschkanor alldeles själv. Det var till och med så att jag tyckte den ena sög i magen! Det är riktigt riktigt kul att bada och busa med henne. Så liten, men så duktig.

Väl färdigduschade och fixade åkte vi vidare till Lekiz i Åkersberga. Ett lekland jag varmt kan rekommendera och mycket mysigare och bättre än det i vår stad. Där spenderade vi ytterliggare två timmar och både Hugo och Moa hade sjukt kul. Även om mesta tiden gick åt till att jaga Hugo:-)

Dagens roadtripp avslutades med middag på Pizzaeria där jag och Moa käkade en god sallad och Mr Right tryckte i sig en pizza...

Sedan var det platt fall i soffan och slötittandes på en dålig melodifestival. Men jag tycker att Sanna Nielsen var bra! Efter det blev det film, "I rymden finns inga känslor". OK!? Jag vet inte. Inte direkt en komedi som det skulle vara, men den sa ganska mycket men skulle inte se den igen om jag säger så.

Japp, det var gårdagen det, nu blir det att ta tag i denna dag!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0