Mitt mammahjärta böder...

Idag fick ju lilla tussen sin vaccination, inte kul. Första sprutan gick bra, men den andra gjorde ont på honom och stora stora tårar rullade ner för kinderna. Gissa om det gjorde ont i mig då? Jag som hatar sprutor annars med, men så ska de ges till MITT BARN... Men det är ju för bra ändamål, så det måste ju göras. För övrigt så ät det världens goaste kille, hela 77,5 cm lång och väger 10,3 kilo. Alldeles precis på kurvan! Skönt, Moa låg och ligger en bra bit under den så kallade normalkurvan... Men vad är egentligen normalt!?



Hugo har nu sovit sedan kvart i elva, och jag börjar undra när han ska vakna... Lunch skulle ju vara att föredra snart för den lilla magen, med tanke på at han åt frukost klockan åtta. Men å andra sidan har jag kunnat ägna cirka tre timmar åt psykologiboken. Och jag tror att jag börjar få lite kläm på obetingad respons, obetingad stimuli, negativ förstärkning, operationalisering, oberoende/beroende variabel osv... Hjärnan börjar också klarna, det svåraste är att översätta alla dess beståndsdelar och funktioner från engelska till svenska...

 

Så nu vet ni vad min förmiddag har bestått av, så jag tycker jag är ganska förtjänt av (ännu) en kopp kaffe.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0