Moa, nya simstjärnan

Igår avverkade Moa sin andra tävling i badhuset. Det var en lycklig tjej som simmade 25 meter ryggsim och 25 meter frisim. I bilen in till badhuset sa hon att jag skulle få se när hon gör en volt... Mamman säger att det är bättre att hoppa i då man startar i ryggsim. Men det tycker inte barnet. Därför gör hon en volt i vattnet och kommer upp själaglad och till ett jubel från alla i publiken... Simmar 25 meter ryggsim som hon inte gjort annat... Under minuten (hahahaha) och superglad.

En liten stund senare så är det dags för frisim. Ungen simmar hela 25:an med armarna under vattnet (hon hade sett mig göra så vid en teknikövning och därför skulle hon göra lika...). Jag dör vad denna ungen snappar upp och hon är ju bara för sööööt!

Hur som, världens duktigaste 5-åring som inte går att stoppa när det gäller vatten och badhus! Jag frågade vad som var roligast och fick till svar att båda sakerna hon simmade var lika kul, det tråkigaste var att vi inte vann någonting på lotterna....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0