Jobbar!!!

Och jaaaa, jag vet, sjukt dålig uppdatering, men tusen tack till er alla som skickat kommentarer:-)!!!

Jag jobbar för fullt och det är hur mycket som helst att göra, vilket är kul! Alla ska ut och resa, helst igår, känns det som. Man kan lugnt säga att den så "stillsamma" mammaledigheten som rullar på i sin egen takt byttes ut till att verkligen ha koll på allt och alla. Första fem minutrarna slösade jag bort med att vara orolig för att jag skulle ha glömt något, men icke. Det sitter i ryggmärgen (hmmm, förutom den fina lilla tågbiljetten som kom ut på fel skrivare, sånt händer, och jag var för snabb...). Det är bokningar till alla världens hörn och har redan samlat på mig massor att pyssla med! Sjukt kul att få göra något mer man är bra på än att byta blöjor (jippie för att jag är en stjärna på det...).

Och ni, tänk lyxen att få äta i lugn och ro, kändes nästan overkligt i går att inte behöva kasta i sig maten mellan att rädda bestick, glas och mat att fara i golvet... Nu kan man äta upp innan maten svalnar och få bli behagligt mätt istället för att svälja allt i en tugga... Ljuvligt! Gud så jag har saknat mitt jobb! Dagarna går i en rasande fart och vips så har man jobbat över nio timmar och dags att bege sig hemåt igen. Tyvärr bara några dagar kvar innan jag tar mammaledigt igen.

Shit hörni, vad glassigt det låter... Kommer sakna min underbara kollegor och jobbet, samtidigt som jag säkerligen kommer njuta av att få vara med mina älsklingar med. Snart tar ju inskolningen fart, både dagis och skola. Och pluggandet... Har jag gjort rätt val som dissar jobbet ett år för studier!? Hoppas det, och jag kommer ju jobba en hel del ändå, men lite konstigt känns det.

Ska ta en runda i huset och pussa på mina små, sedan blir det kvällsmacka och bums i säng!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0